۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85108061
T T
۱۶ نفر

برچسب‌ها

تخریب ۲۱ ساخت و ساز غیرمجاز در همدان

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸
کد خبر: 85108061
تخریب ۲۱ ساخت و ساز غیرمجاز در همدان

همدان - ایرنا- یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان همدان اعلام کرد: ۲۱ مورد از ساخت و ساز غیرمجاز به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در شهرستان همدان تخریب شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، این تعداد ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی روستای یکانه شهرستان همدان به مساحت چهار هزار و ۳۴۰ متر شامل بنا، دیوارکشی ، پی دیوار، پی کنی و استخر تخریب شد.

بر اساس این گزارش مالکین ساخت و سازها بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات (تبصره ۲ ماده ۱۰) مورد قلع و قمع قرار گرفتند.

بنابر اعلام یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان همدان، مساحت کل زمین های زراعی ۷.۵ هکتار و به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد تومان است که با دستور مقام قضایی و همکاری عوامل انتظامی ، اداره راه و شهرسازی و شهرداری به حالت اولیه بازگردانده شدند.

گفتنی است، در سال ۱۳۷۴ قانون حفظ کاربری زراعی تصویب شد که بر مبنای آن هرگونه تغییر کاربری اراضی و باغی مگر بنابر ضرورت و تشخیص ممنوع است.

تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ‌مدیر امور اراضی، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی، مدیرکل حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استاندار است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha