معماری ایرانی اسلامی در منظر شهری ارومیه باید مورد توجه قرار گیرد

ارومیه - ایرنا - رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: منظر شهری همیشه نیازمند پیوست‌های فرهنگی و اسلامی است و از این رو باید معماری ایرانی، اسلامی در این شهر بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، عادل اعظم انهر روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ارومیه با تاکید بر موضوع هنر و فرهنگسازی و آموزش‌های شهروندی در استفاده از حمل و نقل عمومی افزود: فرهنگ سازی یک اصل شهروندی و جامعه توانا است که موجب منضبط بودن جامعه و طراوت روحیه شهروندی می‌شود.

وی اظهار کرد: سازمان فرهنگی و ورزشی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگسراها بویڑه فرهنگسرای هنر در جهت توسعه کمی و کیفی برنامه‌های هنری و گسترش زیبایی‌های بصری می‌تواند اقدامات خوبی را به نمایش گذارد.

عضو شورای شهر یادآور شد: برگزاری مسابقات، نمایشگاه، تشکیل انجمن‌ها و کانون‌های هنری متعدد در زمینه‌های کاریکاتور، تئاتر، فیلم و شعر از جمله اقداماتی است که می‌تواند بازخورد مناسب فرهنگی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری در اجرای پروژه‌ها حتما باید پیوست‌های فرهنگی را مدنظر قرار دهد، افزود: احیا معماری ایرانی اسلامی با خطوط ملایم و رنگ‌های متناسب و باز آفرینی سیما و منظر شهری نیاز به همکاری بیشتر سازمان‌های شهرداری را دارد و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معماری ایرانی اسلامی در منظر شهری ارومیه باید مورد توجه قرار گیرد

اعظم انهر گفت: با مدنظر قرار دادن پیوست‌های فرهنگی در تمامی پروژه‌های عمرانی و اجرایی شهری بخصوص با طراحی تخصصی و جالب از تصاویر شهدا می‌توان جوانان شهر را بیشتر با فرهنگ ایثار و فداکاری آشنا کرد.

دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به تابلو عکس‌های شهدا که زینت بخش خیابان‌های شهر است، افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با همکاری سازمان زیباسازی در جهت بهره مندی از تصاویر شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس، بر استفاده از قالب‌های هنری جذاب و تاثیر گذار تأکید داشته و اجتناب از تبلیغات سنتی و کلیشه‌ای و روی آوردن به تبلیغ تخصصی را از عوامل بهره وری فرهنگی و از عناصر مهندسی فرهنگی است.

وی در خصوص مطالبات شهروندان در مبحث ترافیک نیز گفت: ترافیک شهری یکی از مساله‌ها و مطالبات چندین ساله و به حق شهروندان است که علاوه بر اقدامات عمرانی باید از طریق فرهنگ سازی و آموزش‌های شهروندی مورد مطالعه قرار گرفته و با پیوست فرهنگی اجرا کرد.

معماری ایرانی اسلامی در منظر شهری ارومیه باید مورد توجه قرار گیرد

اعظم انهر یادآور شد: با ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می توان سهم بزرگی در کاهش ترافیک شهری ایفا کرد.

وی با تقدیر از شهرداری ارومیه در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، در خصوص فرهنگ سازی سفر درون شهری ادامه داد: با عنایت به خلأ پیش آمده لازم است در جهت تولید محتوا، با تولید فیلم‌های کوتاه، انیمیشن، کاریکاتور و دیگر تولیدات هنری؛ فضای مجازی شهر ارومیه را غنی تر سازیم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورا تاکید کرد: بسته‌های فرهنگی برای دانش آموزان و تسهیل در برگزاری اردوهای مدارس برای پارک ترافیک شهرداری مورد توجه ویژه قرار داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha