نیروی انتظامی باید آسایش خود را مشتاقانه فدای آرامش و امنیت مردم کند

تبریز - ایرنا - فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان ویژگی های فرماندهان و کارکنان فراجا، گفت: نیروی انتظامی باید به دنبال رضایت خدا و مردم بوده و هم قسم شوند که آسایش خود را مشتاقانه فدای مردمی کنند که شایسته تکریم و احترام هستند.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان قبلی و جدید نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در تبریز، اظهار کرد: نیروی انتظامی باید در برابر قانون شکنان، گردن کشان و مخلان نظم و امنیت مقتدر باشد و جامعه را برای آنها ناامن کند اما در مقابل مردم باید دلسوز و خدمتگزار باشد و امنیت و آسایش را که حق آنهاست تامین نماید.

وی خطاب به فرمانده جدید انتظامی استان، توصیه کرد: فرمانده انتظامی باید نسبت به پیشکسوتان همچون شاگردی خاضع و با مردم مهربان و دلسوز باشد با قانون شکنان مقتدر، با مدیران تعاملی و برای همکاران به دنبال رفاه و تامین معیشت بهتر باشد.

سردار رادان اضافه کرد: مردم خوب می بینند، خوب قضاوت می کنند و خوب متوجه می شوند و آشکارا در مورد آن چیزی که قضاوت کرده اند اظهار نظر می کنند از این رو کارکنان فراجا و فرماندهان این نیرو باید آینده نگر باشند و خود را مکلف به کسب رضای خدا و مردم بدانند تا تصویر و خاطره ای خوب نزد مردم بجا بگذارند.

وی به خاطره ای از رزمندگان اسلام در دیدار با امام راحل اشاره کرد و گفت: در این دیدار عده ای از رزمندگان از امام درخواست کردند که برایشان دعا کنند تا شهید شوند و عده ای هم تقاضا کردند که برایشان دعا کنند تا پیروز شوند، که امام راحل هوشمندانه برای آنها دعا کردند تا در انجام تکلیفشان به بهترین شکل عمل کنند.

سردار رادان اضافه کرد: اگر روزی دفاع تکلیف است باید ان را انجام دهیم و کاری به نتیجه نداشته باشیم و فرماندهان و کارکنان فراجا نیز باید همانند گذشته تکلیف گرا عمل کنند و مرز بین کار و تکلیف را مشخص کنند.

وی به تکریم سردار عبدی فرمانده قبلی انتظامی استان اشاره کرد و گفت: سردار عبدی همواره مردم میدان و عمل بوده و به غیر از تکلیف به چیز دیگری فکر نکرده و با صبر و حوصله و فهم مسایل، تصمیم گیری های لازم را انجام داده و همین عوامل، از وی فرماندهی شایسته خلق کرده که خاطراتش و رفتارش بایدماندنی است.

سردار رادان ادامه داد: انتخاب فردی شایسته به جای سردار عبدی کار سختی بود ساعت ها مشورت و جلسه برگزار کردیم و این نتیجه رسیدیم که فردی را انتخاب کنیم که در محضر سردار عبدی شاگردی کرده و در شان مردم آذربایجان شرقی و تبریز باشد تا اینکه به سردار محمدی برای تصدی این پست رسیدیم.

وی افزود: زمانی می گفتیم که همه جای ایران سرای من است امروز اعلام می کنیم که همه جای حق سرای من است و از این باور، شهدای مدافع حرم رشد کردند و کارکنان فراجا و فرماندهان این نهاد همگی آماده هستند تا برای ایفای حق جانفشانی کنند.

نیروی انتظامی باید آسایش خود را مشتاقانه فدای آرامش و امنیت مردم کند

نیروی انتظامی مهم ترین رکن اعمال حاکمیت و پایه اصلی شکل گیری نظم در جامعه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه نیروی انتظامی مهم ترین رکن اعمال حاکمیت و پایه اصلی شکل گیری نظم و امنیت در جامعه است، گفت: این نیرو علاوه بر وظایف قانونی، بر اساس مبانی فقه، بخشی از ترویج دینی را برعهده دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم افزود: بسیاری از کشورها از حکومت برای رسیدن به هدف های سیاسی خود استفاده می کنند اما در اسلام، حکومت هدف نیست بلکه ابزاری است که از آن برای تربیت و هدایت انسان ها و رسیدن آنها به سعادت استفاده می شود.

وی ناهنجاری های جامعه را ۲ نوع اعلام کرد و گفت: ناهنجاری های سازمان یافته و غیرسازمان یافته در جامعه وجود دارد که در مورد نوع اول، مجلس و قوه قضاییه موضوع را رصد می کنند و در مورد بخش دوم که بیشتر از روی ناآگاهی و لجبازی است اقدامات لازم باید انجام شود و در این مسیر، دوستداران انقلاب نباید پلیس را تنها بگذارند و نهادهای فرهنگی، حوزه و دانشگاه باید به کمک پلیس بیایند.

حجت الاسلام آل هاشم بیان کرد: باید راه های ارتباط با این قشر از جامعه که تحت تاثیر رسانه های بیگانه قرار گرفته اند بررسی شود و تغییر ساختار فراجا که با عنایت رهبر معظم انقلاب و پیشنهاد فرماندهی کل صورت گرفته در همین راستاست.

وی افزود: این تغییر ساختار، مبدا تحول و نقطه عطفی برای توسعه امنیت و توسعه زیرساخت ها و رشد کمی و کیفی فراجا شده و تحول، پویایی، چابکی و چالاکی و خدمت گزاری به مردم از ویژگی های آن است.

وی گفت: به نمایندگی از مردم آذربایجان شرقی، حمایت خود را از تلاش ها و تدابیر فرماندهی کل نیروی انتطامی اعلام می داریم.

حجت الاسلام آل هاشم از فرمانده جدید استان خواست تا با تعامل با دستگاه های استانی، بهره گیری از شیوه های مدیریتی متناسب با نیازهای مردم و بکارگیری نخبگان در علوم و دانش روز، در تامین آسایش و امنیت و برخورد با مخلان امنیت و هنجارشکنان، مقتدر تر از قبل اقدام کنند و در تجهیز پلیس به تجهیزات پیشرفته و توجه به عرصه های هوش مصنوعی، پهپاد و رباتیک، گام بردارد و یگ گام جلوتر از خلافکاران باشد.

نیروی انتظامی باید آسایش خود را مشتاقانه فدای آرامش و امنیت مردم کند

نیروی انتظامی در تمام شئونات زندگی مردم ارتباط مستقیم و موثقی دارد

استاندار آذربایجان شرقی هم در این مراسم با بیان اینکه در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه نقش اول را برای نیروی انتظامی قایل هستیم، گفت: این نیرو در تمام شئونات زندگی مردم ارتباط مستقیم و موثقی دارد.

عابدین خرم اضافه کرد: امنیت نه ساده به دست می آید و نه می شود آن را دست کم گرفت زیرا همه ارکان توسعه، پیشرفت، سعادت، سلامت و ترقی به این مقوله وابسته است و امنیت رکن رکین این موضوعات است.

وی افزود: امنیت هزینه دارد اگر امروز در این سرزمین بزرگ امنیت داریم به این دلیل است که هزینه ها را پرداخت کرده ایم و خون های پاک شهدا بسیاری در این راه ریخته شده اند.

خرم به ۲ شاخص مهم رهبر معظم انقلاب در صدور حکم فرمانده کل انتظامی کشور اشاره کرد و گفت: عدالت، رفعت و رحمت با مردم و اقتدار و قاطعیت در مقابل مخدوش گران امنیت جامعه در این حکم تاکید شده و این ۲ مقوله را پلیس باید سرلوحه خود قرار دهد.

وی اعلام کرد: فراجا به همراه سپاه، بسیج، ارتش، اطلاعات و دستگاه قضایی به دنبال تامین امنیت در جامعه هستند و با فرماندهی جدید انتظامی کل کشور، ارتقا متحیر العقولی در امنیت کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: در چهار سال اخیر اقدامات موثری از سوی فراجا در کشور و استان صورت گرفته و همین بس که خانواده شهدا به خاطر فداکاری های فراجا، خواستار تجلیل و تقدیر از آنها در جریان آشوب های ۱۴۰۱ شدند.

خرم همچنین به موفقیت نیروی انتظامی در کنترل تلفات جاده ای در استان نیز اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی جزو هفت استان در ۲ سال گذشته و پساکرونا در کنترل و کاهش تلفات جاده ای به رغم افزایش مسافرات ها داشته که قابل تقدیر است.

نیروی انتظامی باید آسایش خود را مشتاقانه فدای آرامش و امنیت مردم کند

بستر توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در آذربایجان شرقی فراهم است

فرمانده قبلی نیروی انتظامی نیز در این مراسم با بیان اینکه به پاس زحمات نیروهای فراجا و تقدیم ۸۴۳ شهید عرصه نظم و امنیت، بستر توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در استان فراهم است گفت: نیروی انتظامی در استان با انسجام کامل و اماده تر از همیشه، در خدمت گزاری به مردم حاضر است.

سردار حسین عبدی گفت: تعامل با دستگاه های استانی، شورای تامین، بسیج، اطلاعات و دیگر ارگان های امنیتی، موجب شد تا با سربلندی، آشوب های ۱۴۰۱ را پشت سر بگذاریم و دشمن را در این عرصه که عرصه ای سخت بود، شکست دهیم.

نیروی انتظامی باید آسایش خود را مشتاقانه فدای آرامش و امنیت مردم کند

رضایت مردم و تامین امنیت سخت اما شدنی است

فرمانده جدید انتظامی آذربایجان شرقی هم گفت: فراجا سازمان گسترده ای است و رسالت عظیمی برعهده دارد که رضایت مردم و تامین امنیت مهم ترین آنهاست که سخت اما شدنی هستند.

سردار علی محمدی ادامه داد: به دنبال بهینه شدن خدمات پلیس در استان و تبریز هستیم و با خدای خود عهد می بندم که آسایش خود را مشتاقانه فدای آسایش و امنیت و رفاه مردم کنم.

وی افزود: تحقق پلیس مقتدر و امین، احترام به حریم خصوصی، استفاده از ظرفیت نخبگان، تصمیم گیری شجاعانه، شایسته سالاری و ارتقا جایگاه و منزلت پرسنل از جمله برنامه های وی در مدت ماموریت سه ساله اس در پست فرماندهی انتظامی استان خواهد بود.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات چهارساله سردار عبدی در فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی قدردانی شد و حکم سردار علی محمدی فرماندهی جدید انتظامی آذربایجان شرقی از سوی سردار رادان به سردار علی محمدی اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha