خط تولید شمش در کارخانه صدر فولاد لرستان راه اندازی می شود

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: خط تولید شمش به زودی در کارخانه صدر فولاد راه اندازی و به محصول میلگرد این واحد اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهرداد ویسکرمی روز پنجشنبه در بازدید از کارخانه صدر فولاد لرستان اظهار کرد: این کارخانه در سال ۱۳۹۸ بنابه دلایلی تعطیل و برخی قطعات آن توسط افرادی به عنوان طلب‌کار برده شده بود اما رایزنی ها برای راه‌اندازی دوباره این واحد با مدیریت جدید آغاز شد.

وی گفت: موانعی برای راه‌اندازی کارخانه صدر فولاد لرستان وجود داشت اما با حمایت استاندار لرستان و پیگیری های صورت گرفته، مشکلات برطرف و به بخش خصوصی واگذار شد که اکنون تولید میلگرد بصورت کامل در حال انجام است.

ویسکرمی با اشاره به اینکه کارخانه صدر فولاد لرستان از دی ماه سال گذشته احیا شده و تاکنون یکهزار و ۵۰۰ تن میلگرد تولید کرده است افزود: در حال حاضر ۱۰۰ نفر در این واحد صنعتی مشغول به کار هستند و با راه اندازی بخش ذوب، برای ۱۰۰ نفر دیگر نیز اشتغالزایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از تولیدات کارخانه صدر فولاد لرستان صادر خواهد شد ادامه داد: ماهانه ۲۰ هزار تن تولید میلگرد از سایز هشت تا ۳۲ تولید خواهد شد و در آینده نزدیک تولید شمش که اکنون از استان های دیگر وارد می شود، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ویسکرمی با تاکید بر اینکه حمایت از بخش خصوصی ضروری است گفت: توجه به توسعه کارخانه صدر فولاد لرستان موجب رونق اقتصادی همچنین تبدیل شدن استان به قطب تولید میلگرد در کشور می‌شود.

به گزارش ایرنا سال ۹۶ در حالی که بیم و امیدها از فعالیت کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد به زندگی کارگران رخنه کرده بود در نهایت این واحد تولیدی تعطیل شد و با خاموشی کوره ها، زندگی ۱۸۰ تا ۲۰۰ کارگر هم به سردی گرایید اما اکنون پس از پنج سال، گرمای دوباره این واحد صنعتی نویدبخش رونق زندگی شده است.

کارخانه صدر فولاد در زمان فعالیت خود سالانه ۶۰۰ هزار تن تولید داشت و در برهه ای که گفته می شد قرار است این میزان تولید ۲.۵ برابر شود نه ‌تنها وعده توسعه کارخانه محقق نشد بلکه مسایلی همچون بدهی های بانکی و کاهش تولید، موجب تعطیلی کارخانه و دست کارگران از سفره های جمع و جور کارگری هم کوتاه شد.

صدر فولاد از مساله دارترین واحدهای صنعتی لرستان در سال های اخیر بود که بارها و بارها کارگران اخراجی و یا عده کمی که با حقوق و مزایای معوق مشغول بودند به دلیل مطالبات به حق خود تجمعاتی نیز داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha