نماینده مجلس: سفرهای استانی رییس‌جمهور موجب تسریع در روند اجرای طرح های نیمه تمام می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: سفرهای استانی رییس‌جمهور، وزرا و معاونین ایشان موجب تسریع در روند اجرای طرح های نیمه تمام می‌شود.

مهرداد ویسکرمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شاید برخی افراد معتقد باشند رئیس جمهور در تهران برای استان‌ها تصمیم‌گیری کند مفیدتر باشد، اما معتقدم فکر کردن در کشور ما تضعیف شده و تلاش ها باید با برنامه‌ریزی همراه باشد و سفر به یک استان می‌تواند مسوولان را با مشکلات مختلف یک استان از نزدیک آشنا کند.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور به لرستان وزیر نیرو را با تلاش‌های بسیار به سمت سد معشوره بردم تا مشکلات را از نزدیک ببیند، ایشان محل و ظرفیت سد را دید و اکنون در وزارت نیرو به صورت آنلاین در روند اجرای آن قرار دارد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور میدانی مسئولان می‌تواند در تسریع و تکمیل طرح‌های نیمه تمام موثر باشد ادامه داد: پس از سیل سال ۱۳۹۸ لرستان ۳۵۸ میلیارد تومان برای کمک به ساخت منازل مسکونی به افراد آسیب دیده توسط رئیس جمهور تصویب شد اما تاکنون انجام نشده بود که با پیگیری‌های بنده به مرحله اجرا رسیده است.

ویسکرمی بیان کرد: زمانی که یک طرح مصوبه سفر رئیس جمهور را داشته باشد مسوولان بیشتر به آن توجه می‌کنند و طرح به سرانجام می‌رسد.

وی گفت: بسیاری از مشکلات پروژه‌های نیمه تمام که در گذشته انجام شده بود اکنون نمود پیدا کرده است و اگر نگاه دراز مدت مسئولان را در پی داشت هیچگاه ‌ها نیمه تمام باقی نمی‌ماندند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس افزود: زیرساخت‌ های سد معشوره در دولت سیزدهم تکمیل شد همچنین ماده ۲۳ این سد با کاهش ارتفاع ابلاغ شده است و تونل انحرافی و فرازبند آن ساخته همچنین جاده دسترسی در حال تکمیل است و در مسیر سد ، تملک اراضی درحال انجام است.

ویسکرمی بیان کرد: رئیس جمهور مجوز ماده ۲۳ سد معشوره را صادر کرده اما هنوز منعقد نشده است طی نامه بنده به ایشان مطالبه‌گری کردم که اراده دولت و وزیر نیرو برای ساخت سد می‌باشد.

وی افزود: همچنین در تکمیل سد بختیاری توسط پیمانکاران چینی تاییدیه آن باید به شورای حکام چین رفته تا تصویب شود و پیش‌بینی می‌کنیم که مشکلی وجود ندارد و به سرانجام خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در برهه‌ای از زمان فاصله بین مردم و مسئولین رخ داد البته شیوع ویروس کرونا هم بی‌تأثیر نبود اما در دولت سیزدهم حضور رئیس جمهور و وزرا همچنین معاونین در میان مردم امیدبخش است تا از نزدیک مشکلات را ببینند اما باید مصوبات قبلی را مطالبه کنیم.

وی گفت: خنثی‌سازی تحریم‌ها در دولت سیزدهم بسیار پررنگ است و به گفته یکی از مدیران که در بحث صادرات نفت مسوول می‌باشد، هرچه نفت تولید می‌شود صادر می‌کنیم، شاید در شاخص‌های رشد اقتصادی مطلوب نباشد اما قابل قبول می‌باشد.

ویسکرمی افزود: یکی از نقش‌هایی که نمایندگان دارند می‌تواند امید آفرین باشد، اطلاع رسانی عملکرد به مردم است، مردم باید ببینند آنچه را که اتفاق افتاده تا امید در جامعه بیشتر شود.

وی ادامه داد: مسأله مهم لرستان آب است چرا که اساس کار در این استان کشاورزی می‌باشد و اگر اعتبارات لازم تخصیص یابد سدها تکمیل می‌شود و بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.

وی گفت: نقش مدیران استان در این مسئله بسیار کلیدی است باید ریسک‌پذیر باشند همچنین احساس مسئولیت پذیری آنها اکنون کم است تا شجاعانه برخورد نکنند طرح‌های نیمه تمام تکمیل نمی‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha