۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85108432
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 نمایشگاه برنامه نویسی رایانه ای دانش آموزان در حلب سوریه افتتاح شد

دمشق - ایرنا - نمایشگاه رایانه ای طرح های برنامه نویسی توسط دانش آموزان ممتاز شهر حلب در شمال کشور سوریه افتتاح شد.

به گزارش ایرنا از سانا، دبیرستان الباسیل برای دانش آموزان ممتاز در حلب، نمایشگاه انفورماتیک برای پروژه های برنامه نویسی را افتتاح کرد که شامل پروژه های نرم افزاری کاربردی مرتبط با برنامه های درسی توسعه یافته بود .

این نمایشگاه توسط دانش آموزان پسر و دختر از پایه های هفتم و هشتم اجرا شد.

مصطفی عبدالغنی مدیر آموزش و پرورش حلب گفت: برجسته سازی استعدادها و ایده های ممتاز دانش آموزان و دانش آموزان را که با اجرای پروژه های نرم افزاری با فناوری پیشرفته به اوج خود رسید مهم است و این اقدامات دانش آموزان را تشریح کرد.

وی افزود: این اداره برای حمایت از دانش آموزان ممتاز برای پیشگام بودن در آینده و توسعه ایده های خلاقانه خود استقبال می کند.

خدیجه النجار استاد انفورماتیک دبیرستان الباسیل گفت که این نمایشگاه به منظور تشویق استعدادها و اشتیاق دانش آموزان در انفورماتیک برگزار شد و شامل پروژه هایی در (سی پلاس) و (سی شارپ) بود.

وی افزود: علاوه بر طراحی وب سایت در (جاوا اسکریپت) و (CSS) es) و (html) موارد دیگری این دانش رایانه ای هم دانش آموزان برگزار کردند.

محمد دیاء سروجی دانش آموز پایه هشتم با اشاره به اینکه ایده پروژه او مربوط به یک وب سایت برای یک شرکت است گفت : برای طراحی، ساخت و انتشار پروژه های نرم افزاری در سراسر جهان ایده دریافت می کند.

محمد زاهد آلالو دانش آموز ممتاز دیگر نیز گفت : او یک لینک آمار و حساب ارائه کرد که برنامه، سیستم رنگ (RGB) و مبدل سیستم های شمارش، با هدف ارتباط بین برنامه های مطالعاتی آن درونش جای دارد.

حلب در شمال سوریه در سالهای گذشته در اقدامات تروریستی نیروهای اشغالگر و داعش بسیاری از زیر ساختهای خود را از دست داده است .

حوالی ساعت ۲۳ و ۳۵ دقیقه دوشنبه شب هفته گذشته بمب افکن های رژیم صهیونیستی با انجام حمله هوایی از سمت جنوب شرق حلب فرودگاه بین المللی و چند نقطه در اطراف این شهر را هدف قرار داد.

بر اساس اعلام رسانه‌های سوریه در این حمله هوایی سه نظامی سوری شهید و هفت نفر دیگر از جمله ۲ غیرنظامی نیز زخمی شدند و خسارت‌هایی نیز برجای گذاشت و فرودگاه بین المللی حلب از فعالیت خارج شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha