۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۰۴
کد خبرنگار: 5411
کد خبر: 85108440
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امکان پذیرش سالیانه ۱۰ هزار نفر در کلینیک دندانپزشکی ارومیه فراهم است

ارومیه - ایرنا - کلینیک تخصصی دندانپزشکی دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه آمادگی پذیرش سالیانه ۱۰ هزار نفر برای ویزیت و هر گونه انجام خدمات مربوط به ترمیم، جراحی و پُر کردن دندان را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دندانپزشکی یک علم تخصصی برای حفظ سلامت دهان و دندان است اما هزینه‌های سر سام آور آن باعث شده تا گاهی به معالجات خانگی روی بیاوریم و به صورت تخصصی حل مشکل را پیگیری نکنیم.

در واقع وظیفه یک دندانپزشک این است که بیماری‌های مربوط به دهان و دندان را تشخیص داده و درمان کند البته که او با توجه به حساسیت سلامت دهان و دندان، باید از دانش، هوش و ذکاوت بسیار بالایی برخوردار باشد.

متاسفانه هزینه دریافتی مراکز دندانپزشکی آزاد و خصوصی بسیار بالاست و عموم مردم توان پرداخت آن را ندارند لذا ایجاد مراکز دولتی با تعرفه پایین موجب شده تا بسیاری از بیماران با مراجعه به این مراکز برای رفع مشکلات دهان و دندان با قیمت و تعرفه کمتر اقدام کنند.

البته برخی افراد خاص نیز با مراجعه به دندانپزشکی‌ها و کلینیک‌های خصوصی، مشکلات دندان خود را رفع می‌کنند اما عموم مردم راغب به استفاده از کلینیک‌های دولتی هستند.

با توجه به مشکلات اقتصادی و کم شدن درآمدها، بسیاری از مردم توان رفتن به دندانپزشکی از نوع خصوصی را ندارند لذا ایجاد کلینیک دندانپزشکی دولتی با تعرفه مناسب مطالبه عموم مردم است.

تا جایی که مشخص است بیمه‌ها نیز کمتر در حوزه دندان ورود کرده‌اند و در شرایط ورود نیز تعرفه‌های تعیین شده برای هزینه‌های دندانپزشکی کفاف نمی‌دهند در حالیکه بیمه‌ها می‌توانند با ارائه بسته بیمه‌ای مناسب از بیمه شدگان خود در این بخش حمایت کنند.

البته امروزه بیش از هر زمان دیگری توجه به دندان و دندانپزشکی ضروری شده و مردم برای سلامت و بهداشت دهان و دندان خود وقت گذاشته و برای اصلاح و درمان مشکلات‌شان هزینه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

خدمات دندان پزشکی در مراکز سلامت با پایین ترین تعرفه ارایه می شود

اولین موضوعی که مطمئنا مورد توجه شما قرار می‌گیرد این است که درمان‌های دندانپزشکی با آسایش کامل بدون ترس و اضطراب و با اطمینان باشد در این میان چالشی در ذهن ایجاد می‌شود که آیا مراکز دولتی در این خصوص وجود دارد و اگر مراکز دولتی دندانپزشکی فعال هستند آیا می‌توان بدون اضطراب و با آسایش کامل در آنجا معالجه شد؟

در آذربایجان غربی و در خیابان‌های عمار و محتشم شهر ارومیه کلینیک‌های دندانپزشکی دولتی برای استفاده عموم دایر شده که مجهز به یونولیت‌های زیادی بوده و ظرفیت قابل توجهی برای ارایه خدمات دولتی به بیماران ایجاد کرده‌اند.

دکتر سالار پیاهو رییس دانشکده دندانپزشکی ارومیه است و اتفاقا در این خصوص مدعی است تنها در یکی از این مراکز دولتی، در طول سال می‌توان ۱۰ هزار بیمار را در خصوص معاینات و معالجات دندان پذیرش کرد.

با او بیشتر در این مورد صحبت می‌کنیم.

ایرنا: در ارومیه کلینیک دندانپزشکی دولتی داریم؟

پیاهو: بله که داریم و یکی از بروزترین آنها در خیابان عمار کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تدبیر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه واقع است.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی ارومیه با همت دانشگاه علوم پزشکی از تیرماه سال گذشته شروع به فعالیت کرد و در این محل تمامی خدمات تخصصی با همکاری اساتید و متخصصان دندان قابل ارایه است.

کلینیک دیگری نیز در خیابان محتشم (محل سابق دانشکده سما) اخیرا افتتاح شد که آماده خدمات دهی به مردم استان در حوزه بهداشت دهان و دندان است.

ایرنا: این کلینیک‌ها از نظر تجهیزات در چه سطحی قرار دارند؟

پیاهو: در این کلینیک‌ها بویژه در کلینیک ارومیه از لحاظ تجهیزات تلاش بر این شده تا با بهترین امکانات حیطه دندانپزشکی و به روزترین آنها برای خدمات رسانی به بیماران را داشته باشد.

و با جرات می‌توان گفت این مراکز با بهترین امکانات از محل منابع دولتی در حال خدمت به مردم است.

ایرنا: یکی از مواردی که در ذهن مردم نقش بسته است این است که در مراکز دولتی دندانپزشکی تمامی مواد از املاحی ضعیف ساخته شده و به اجبار به مردم ارایه خدمات می‌دهند؟

پیاهو: مسلما این تفکری که در ذهن برخی افراد وجود دارد کاملا اشتباه بوده و ما نیز آن را تکذیب می‌کنیم.

مواد مورد استفاده در این کلینیک‌ها برگرفته از بهترین مواد نیاز دندان برای بیمار تامین و از آنها برای مرمت و پر کردن دندان استفاده می‌کنیم.

این مواد مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت است و از این بابت مردم نگران چنین شایعاتی نباشند چون سلامت آنها مهمترین اصل پزشکی و مورد تاکید دانشگاه علوم پزشکی است.

امکان پذیرش سالیانه ۱۰ هزار نفر در کلینیک دندانپزشکی ارومیه فراهم است

ایرنا: نرخ‌ ارائه خدمات در این کلینیک چگونه است؟

پیاهو: تمامی خدمات ارایه شده در این کلینیک‌ها به صورت دولتی و با نرخ دولتی است پس اگر مبلغی با نرخ آزاد در این مراکز از بیماران دریافت شود مراجعین می‌توانند انتقاد و شکایت خود را به مسوولان امر ارائه دهند.

به رغم افزایش قیمت مواد اولیه و دیگر خدمات، کلینیک دندانپزشکی دولتی بر اساس نرخ مصوب هیات وزیران خدمات رسانی کرده و خارج از آن عمل نمی‌کند.

به عبارتی خدمات پزشکی در این کلینیک‌ها کاملا دولتی است و به هیچ وجه ویزیت نرخ آزاد نداشته و مبلغی خارج از عرف نیز از بیماران اخذ نمی‌شود.

ایرنا: نحوه ارایه خدمات و نوبت دهی به چه شکل است؟

پیاهو: سعی می‌کنیم در کوتاه ترین زمان ممکن، خدمات لازم را به بیمار ارایه دهیم البته نوبت دهی به صورت سیستمی است و با تماس تلفنی و البته حضوری نیز می‌توان نوبت گرفت.

از مهر ماه سال گذشته کلینیک خیابان عمار به صورت سه شیفت صبح، ظهر و عصر در حال فعالیت است و در هر سه شیفت دندانپزشکان مجرب مستقر هستند.

کلینیک خیابان محتشم نیز تازه افتتاح شده و آماده ارایه خدمات دندانپزشکی است البته روز به روز در تلاش هستیم تا کیفیت و سرعت را در این مراکز با هدف جلب رضایت بیماران ارتقا دهیم.

امکان پذیرش سالیانه ۱۰ هزار نفر در کلینیک دندانپزشکی ارومیه فراهم است

ایرنا: خدمات ارایه شده در این کلینیک دولتی صرفا ویزیت است یا درمان و اتاق عمل نیز دارد؟

پیاهو: یک هزار و ۲۰۰ متر مساحت این کلینیک (ارومیه) دندانپزشکی است و یک طبقه نیز صرفا برای جراحی و اتاق عمل و بستری بیماران مرتبط داریم.

اتفاقا اتاق عمل یکی از خدمات توسعه یافته این کلینیک‌هاست و برای اولین بار در استان است که در یک مرکز دولتی بر پا شده است.

اتاق عمل در همین مجموعه خدمات تخصصی به بیماران و اشخاصی که نیازمند بیهوشی هستند، ارایه می‌دهد.

خدماتی چون عصب کشی، ترمیم، ایمپلنت، ارتودنسی، روکش، پروتز، جراحی و تمامی خدمات مورد نیاز دندان از جمله خدماتی است که در این ۲ کلینیک ارایه می‌دهیم.

این کلینیک توسعه یافته در ۱۲ بخش و در قالب ۶ واحد در حال فعالیت است که رادیولوژی، تریاژ، n۲، ترمیم، پروتز، اطفال، جراحی، ارتودنسی از جمله این بخش‌ها است.

ایرنا: تاکنون به چند بیمار خدمات داده‌اید؟

پیاهو: تاکنون ۲ هزار نفر از کلینیک تخصصی دندانپزشکی ارومیه در خیابان عمار خدمات گرفته‌اند در حالیکه با اهتمام همکاران و ظرفیت کلینیک، آماده ارایه خدمات به ۱۰ هزار نفر در طول سال هستیم.

به گزارش ایرنا، مراکز دولتی درمانی بویژه درمان دندان یکی از مزیت‌های شهرستان ارومیه و از مطالبات مردمی است تا بیماران با نرخ دولتی و با خیال راحت از خدمات دندانپزشکی استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha