خدمات دندانپزشکی رایگان در مناطق کم برخوردار ارومیه ارایه شد

ارومیه - ایرنا - رییس دانشکده دندانپزشکی ارومیه گفت: دانشجویان این دانشکده در ایام محرم با حضور در مناطق محروم و کم برخودار شهری ارومیه به بیماران و افراد نیازمند، خدمات دهان و دندان رایگان ارایه کردند.

دکتر سالار پیاهو روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ارتقای روحیه جهادی دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی اظهار کرد: این دانشجویان با شرکت در گروه‌های جهادی یاد می‌گیرند نباید پول اولویت کار پزشکی باشد و ارایه خدمات رایگان در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار نیز باید از اولویت‌های زندگی آنان باشد.

وی با اشاره به اشاعه فرهنگ جهاد میان دانشجویان افزود: دانشجویان دندانپزشکی با حضور در این گروه‌های جهادی، خدمات رایگان ارایه می‌دهند و این را زکات زمان و حرفه خود می‌دانند تا در کنار قشر ضعیف و محروم جامعه باشند.

پیاهو ادامه داد: یکی دیگر از مزایای حضور در گروه‌های جهادی درمانی این است که دانشجویان دندانپزشکی فرا می‌گیرند معاینه پزشکی صرفا مختص مطب نیست و حتی در مسجد نیز می‌توان این کار خیر را انجام داد.

به گفته وی، دانشجویان دندانپزشکی همگی بر این باورند که با این کار جهادی ضمن ارتقای فرهنگ درمان و سلامت، موجب رشد ارق ملی در مسیر خدمت به هموطنان هستند.

رییس دانشکده دندانپزشکی ارومیه گفت: در این گروه‌های جهادی درمان، اساتید و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی در راستای ارائه خدمات رایگان به مردم در مناطق محروم و کم برخوردار بصورت داوطلبانه مشارکت می‌کنند و پس از معاینه و ارائه خدمات لازم به بیماران نیازمند در صورت نیاز به خدمات تخصصی جهت پیگیری درمان آنهاد را به کلینیک تخصصی دندانپزشکی تدبیر ارجاع می‌دهند.

پیاهو با اشاره به نوع خدمات ارایه شده در گروه‌های جهادی یادآور شد: کشیدن دندان، ترمیم، فلورایت و آموزش بهداشت بخشی از خدماتی است که هزینه میلیونی دارند اما در این گروه‌های جهادی به صورت رایگان ارایه می‌شود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های جهادی ماهانه با حضور در ۲ منطقه کم برخوردار اقدام به ارایه خدمات دندانپزشکی می‌کنند و ایام محرم نیز اهالی منطقه حاجی پیرلو ارومیه با حضور دکتر پیاهو و دکتر مونسی‌راد متخصص پروتز و دانشجویان دندانپزشکی خدمات رایکان دهان و دندان دریافت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha