ایجاد مرکز تجاری کالاهای ایرانی در قرقیزستان برنامه‌ریزی شد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی گفت: برای استقرار مرکز تجاری و فروشگاه دائمی کالاهای ایرانی در قرقیزستان برنامه ریزی شده و اقدامات لازم برای اخذ مجوزها و آماده سازی این مرکز در دست انجام است.

به گزارش ایرنا، محمد تازیکی روز پنجشنبه در نخستین نشست تجاری سرمایه گذاری ایران و قرقیزستان در مشهد افزود: تسهیلاتی برای حضور ۳۰ شرکت در مرکز دائمی کالاهای ایرانی در قرقیزستان در نظر گرفته شده و سازمان همیاری شهرداریهای استان خراسان رضوی آماده هرگونه همکاری به ویژه در بخش سرمایه گذاری با قرقیزستان است.

وی خاطر نشان کرد: قرقیزستان از ظرفیتهای بسیار خوبی برای فعالیت سرمایه گذاران و بازرگانان ایرانی در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی برخوردار و دارای فرصت های بی نظیر برای همکاری و تجارت با ایران است.

تازیکی اضافه کرد: این کشور دارای فرصتهای سرمایه گذاری گردشگری و جاذبه های دیدنی فراوان است و دروازه ورود و مسیر همواری برای دسترسی به سایر کشور های آسیای میانه محسوب می شود.

وی اظهار کرد: قرقیزستان از محصولات کشاورزی خاص و با کیفیتی برخوردار است، همچنین به عنوان بارانداز وارداتی، فرصتی خوبی برای حضور و فعالیت بازرگانان ایرانی ایجاد می کند.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به پتانسیل دفاتر تجاری و بازرگانی این سازمان در جزیره کیش، شمال، پاکستان و افغانستان افزود: با توجه به ظرفیتهای موجود این امکان وجود دارد تا در حوزه گردشگری سلامت و غیره زمینه حضور و بهره مندی علاقه مندان کشور قرقیزستان را با شرایط ویژه و مناسب تر فراهم کنیم.

نخستین نشست تجاری سرمایه گذاری ایران و قرقیزستان روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان حوزه اقتصادی، بازرگانی و تجارت ایران، سفیر قرقیزستان و تجار و بازرگانان بخش خصوصی ٢ کشور در محل اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha