استاندار اوش قرقیزستان از پارک علم و فناوری خراسان رضوی دیدن کرد

مشهد-ایرنا- استاندار "اوش" کشور قرقیزستان به همراه هیاتی تجاری و با هدف توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه بین‌الملل، از پارک علم و فناوری خراسان رضوی دیدن کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، "ضیاءالدین جمال الدین اف"، استاندار اوش با ابراز خرسندی از حضور در پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: امروز با چشمان خود، دیدیم که پارک علم و فناوری خراسان رضوی چگونه به سمت تکنولوژی و فناوری پیش‌ می‌رود.

وی افزود: عملکرد پارک علم و فناوری خراسان رضوی در مدت فعالیت ۲۰ ساله خود که توانسته بیش از ۴۶۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف را پذیرش کند، بسیار قابل تحسین است و امیدوار هستیم با امضا تفاهم نامه بتوانیم از ظرفیت همکاری میان دو کشور بهره کامل ببریم.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز بیان کرد: این پارک در تلاش است تا در مسیر ارتقا فناوری و نوآوری پیشرو باشد و بر همین اساس و با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر صادرات علم به کشورهای همسایه و جهان، تمرکز اصلی خود را در برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و مبادلات فناوری قرار داده است.

مسعود میرزائی افزود: تفاوت چشمگیر پارک علم و فناوری خراسان رضوی با شهرک‌های صنعتی، نوع فعالیت آن در راستای ارتقای علم بر پایه تکنولوژی های دست نیافته است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های پارک علم و فناوری در حوزه های مختلف افزود: پارک خراسان رضوی دارای هفت پردیس فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع‌غذایی، صنایع معدنی، دارویی و انرژی است که آمادگی همکاری و توسعه فناوری با کشور قرقیزستان را دارد.

مسوول هماهنگی بازارچه‌های مرزی استان نیز اظهار کرد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی مرکز مبادله صنعت است و می‌تواند با وجود این مجموعه در مسیر ارتقا ظرفیت تبادلات علمی با کشور قرقیزستان گام بردارد.

هادی حقیقی افزود: استان خراسان رضوی در نظر دارد صادرات میان دو کشور را معطوف به کالا نداسته و از مسیر فناوری و مهندسی، حوزه صادرات علم و خدمات را افزایش دهد.

در حاشیه این بازدید استاندار اوش قرقزستان از شرکت های سامان دارو، طاها قالب و کاوش صنعت توس بازدید کرد و با محصولات دانش‌بنیان این شرکت‌ها آشنا شد.

۷۵ درصد تجارت ایران و قرقیزستان از مسیر استان خراسان رضوی انجام می‌شود و بر همین اساس تجّار ایرانی در طول سالهای گذشته روابط سنتی و حسنه‌ای با این کشور داشته اند. همچنین موقعیت راهبردی قرقیزستان در ارتباط با کشورهای آسیای میانه، در خصوص ترانزیت کالا ها یکی از موقعیت های ویژه به حساب می آید.

قرقیزستان با جمعیتی در حدود ۶ میلیون نفر از جمله کشورهای آسیانه میانه است که در همسایگی کشورهای چین، ازبکستان، تاجیکستان و قزاقستان قرار دارد.

تقدیر از پارک علم و فناوری خراسان در رویداد اینوتکس 

همچنین روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک و علم و فناوری خراسان رضوی در خبر دیگری از مورد تقدیر قرار گرفتن این پارک در دوازدهمین رویداد "اینوتکس" به عنوان رویداد تامین مالی نوآوری و فناوری خبر داد.

در این رویداد که اکنون در محل پارک پردیس فناوری استان تهران در حال برگزاری است از پارک علم و فناوری خراسان رضوی به عنوان یکی از مجموعه‌های تاثیرگذار در تامین مالی نوآوری و فناوری کشور تقدیر شد.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۳) با هدف افزایش مشارکت بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داخلی و خارجی در راستای هم‌افزایی، جذب سرمایه و شبکه‌سازی زیست‌بوم فناوری کشور با حضور ۴۵۰ مجموعه در پارک علم و فناوری پردیس استان تهران از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

در این رویداد، ایجاد ساختاری منسجم برای تامین مالی نوآوری و فناوری مد نظر است تا سرمایه‌های سرگردان و حجم قابل توجه نقدینگی که در اختیار مردم قرار دارد، با برنامه‌ریزی  هدف‌گذار به سمت توسعه فناوری و نوآوری هدایت شود.

بانک‌ها، بیمه‌ها، نهادهای سرمایه‌گذاری، سکوهای تامین مالی جمعی، اعتبارافزاها، پارک‌های علم و فناوری، فین‌تک‌ها و شتابدهنده‌ها از جمله نهادهای مشارکت‌کننده حوزه تامین مالی در قالب این رویداد به شمار می‌روند.

بازدید منتخبان المپیاد کشوری فرش از پارک علم و فناوری خراسان

پارک علم و فناوری خراسان رضوی همچنین در گزارش دیگری از بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان اعزامی به پانزدهمین المپیاد کشوری فرش که اکنون در مشهد در حال برگزاری است، خبر داده است.

در این بازدید جمعی از استادان و منتخبان استانی المپیاد کشوری فرش، ضمن آشنایی با فعالیت‌های مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، با مفاهیم مهم کارآفرینی مبتنی بر فناوری و نوآوری و راه‌های ایجاد کسب و کارهای دانش‌بنیان و فناورانه نیز آشنا شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha