فرمانده هنگ مرزی درگز:ملاقات های مرزی نوعی پیشرفت در استیفای حقوق مرزنشینان است

مشهد- ایرنا- فرمانده هنگ مرزی درگز گفت: ملاقات های مرزی نوعی پیشرفت در حل و فصل مسایل مرزی و استیفای حقوق مرزنشینان است.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی ، سرهنگ جواد حسین زاده در دیدار با سرهنگ دوم "بردی اف" مرزبان درجه یک کشور ترکمنستان در محل سالن ملاقات گمرک شهید" صیاد شیرازی" لطف آباد افزود: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، استیفای حقوق مرزنشینان را به عنوان نوعی عملکرد حساس در منطقه مرزی می داند و با تمام توان در راه دستیابی آن تلاش می کند.

مرزبان درجه یک کشور ترکمنستان در منطقه قهقهه نیز در این دیدار اظهار کرد: کشور ترکمنستان نیز حل و فصل مسائل مرزی را برای کاهش مشکلات مرزی و مرزنشینان موثر می داند و خواهان افزایش ملاقات های مرزی در این خصوص است.

سرهنگ “بردی اف” افزود: تمامی کارکنان مرزبانی تحت امر ترکمنستان همواره مانند گذشته با نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تعامل و همکاری دارند و با افزایش گشتی ها در نوار مرز کنترل بیشتری را اعمال می کنند.

در پایان این ملاقات پروتکل مرزی بین مرزبانان دو کشور به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، خراسان رضوی از شمال و شمال شرق دارای ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است و گذرگاه مرزی "لطف‌آباد" شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌ آباد، پایتخت ترکمنستان از موقعیت تجاری و به ویژه ترانزیتی خوبی برخوردار است، از سویی فاصله این گمرک و پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر و تا مشهد ۲۹۶ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha