۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبر: 85108973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه قم: رژیم صهیونیستی فقط زبان زور را می‌فهمد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبر: 85108973
خطیب جمعه قم: رژیم صهیونیستی فقط زبان زور را می‌فهمد

قم-ایرنا- خطیب نماز جمعه قم گفت: صهیونیست‌ها هیچ زبانی جز زبان زور را نمی‌فهمند و لازم است تا محو کامل این رژیم غاصب، مقاومت فلسطینی با زبان زور و تهدید با آن‌ها برخورد کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قم، با محکوم کردن حملات جدید صهیونیست‌ها به مردم فلسطین اضافه کرد: در این حملات تعدادی از زنان و کودکان و فرمانده‌هان مقاومت شهید و تعدادی نیز مجروح شدند که این تجاوز با پاسخ گروه‌های مقاومت همراه شد.

وی در ادامه با اشاره به دهه بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی نهادی است که با کار و جهاد گره‌خورده است، اشتغال‌زایی و فقرزدایی بخشی از فعالیت‌های پردامنه این نهاد انقلابی و مردمی است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: بسیج سازندگی از زمان تشکیل آن منشأ خدمات و اقدامات بسیار برجسته و کارآمدی در سطح کشور بوده‌است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درپیش بودن ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: سیره و روش این امام همام متناسب با نیازهای زمانه باید به مردم و جامعه منتقل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به در پیش بودن ۳۱ اردیبهشت‌ماه سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز ملی دختر و آغاز دهه کرامت، تصریح کرد: این بانوی گران‌قدر و والامقام می‌تواند الگوی دختران وزنان جامعه باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله عفاف و حجاب، گفت: عفاف و حجاب یک واجب و ارزش غیرقابل تغییر در دین اسلام است و یکی از شاخصه‌های جامعه اسلامی بوده ، همچنین از شاخصه‌های جوامع سالم و خانواده محور است.

خطیب نماز جمعه قم ادامه داد: امروزه در جوامع منحط غربی برخی از کشورها اجازه هیچ‌گونه حجابی را در مراکز علمی و نهادهای عمومی نمی‌دهد؛ باید بدانیم دشمنان می‌خواهند محیط و فضایی برای ما ایجاد کنند که اثری از عفت و حیا و ارزش‌های انسانی در آن نباشد و هیچ‌کس نباید در مسئله عفاف و حجاب بی‌تفاوت باشد.

وی گفت: آمار و مشاهدات نشان می‌دهد که بی‌حجابی با ناامنی اجتماعی گره‌خورده است و علاوه بر آن خانواده سالم و امن سلول بنیادین جامعه متعالی است.

وی با بیان اینکه خانواده اصل مهم در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است، اظهار داشت: بخش زیادی از تغذیه فکری جوانان در مسئله عفاف و حجاب از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی انجام می‌گیرد که مدیریت و تولید محتوای آن در دست منافقان و دشمنان است.

سعیدی خاطرنشان کرد: باوجود امت غیرتمند و رهبر عزیز انقلاب، دشمنان رؤیا و خواب بی‌حیایی و بی‌حجابی در جامعه اسلامی را به گور خواهند برد.

وی یادآور شد: نگاه فکری و عملی مسوولان در مسئله عفاف و حجاب باید هماهنگ با آموزه‌های دینی و انقلابی باشد و هیچ مسوولی حق ندارد در این حوزه مطلبی برخلاف اهداف نظام اسلامی مطرح کند.

وی ادامه داد: در امر عفاف و حجاب علاوه بر اقدامات ایجابی و فرهنگی، با هنجارشکنان باید برخورد قاطعانه‌ای صورت بگیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) درادامه با اشاره به جریان شناسی صدر اسلام با توجه به آیات سوره توبه، بیان کرد: نهی از معروف، دعوت به منکر، بخل و فراموش کردن خدا از ویژگی‌های مهم و دائمی منافقان است.

سعیدی خاطرنشان کرد: امروز در کشور ما عبدالله بن اُبَیْ های منافقی هستند که از روز اول، انقلاب و نهضت امام راحل را باور نکردند و امروز نیز در هر عرصه و اتفاقی که در کشور رخ می‌دهد اثری از این افراد مشاهده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha