عضو مجلس خبرگان: توان موشکی فلسطینی‌ها به رخ صهیونیست‌ها کشیده شد

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: توان موشکی فلسطینی‌ها به رخ صهیونیست‌ها کشیده شد و آنان برای اولین‌بار با موشک دوربرد «تل‌آویو» را مورد اصابت قرار دادند.

به گزارش ایرنا «آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی» در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: چندی پیش اشغالگران صهیونیستی در حمله به غزه بسیاری از فرماندهان و جوانان فلسطینی را شهید کرده بودند اما فداییان فلسطین نیز شهرک‌های اسراییل را موشک‌باران کردند و آنان را تا فاصله ۸۰ کیلومتری به عقب راندند.

وی با تاکید بر اینکه اگر مسلمانان متحد شوند، رژیم جعلی اسراییل که به اندازه یک استان ایران جمعیت دارد، توان مقابله نخواهد داشت، ادامه داد: سران کشورهای اسلامی باید به صورت شفاف در خصوص اشغال فلسطین موضع‌گیری کنند.

وی ادامه داد: ایران تنها کشوری است که امروز از مظلومان فلسطین به صورت علنی حمایت می‌کند و رهبر معظم انقلاب نیز نابودی رژیم جعلی اسراییل را پیش‌بینی کرده است.

امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه در فلسطین مبارزه مظلومان با ارتش تا دندان مسلح اسراییل ادامه دارد، تصریح کرد: مسلمانان جهان و مدعیان دروغین حقوق بشر باید جنایت‌های اسراییل در فلسطین اشغالی را با صراحت محکوم کنند.

آیت‌الله پورمحمدی همچنین با بیان اینکه ۲۴ اردیبهشت ماه یادآور فتوای تاریخی مرحوم میرزا محمدحسن شیرازی است، بیان کرد: میرزا با یک نوشته با محتوای «الیوم استعمال تنباکو و توتون بِأَیِ نحوٍ کان در حکم محاربه با امام زمان (عج) است»، باعث شد حتی قلیان‌ها در دربار ناصرالدین شاه هم شکسته شود.

وی ادامه داد: حتی سایر علما از جمله میرزای آشتیانی که از مجتهدان آن دوران بود نیز به احترام این فتوا قلیان را کنار گذاشت و زیر فشار دربار حتی حاضر شد تا تهران را ترک کند اما به فتوای میرزای شیرازی بی‌توجهی نکند.

امام جمعه مراغه با بیان اینکه ۱۸ شوال مکرم، سالروز درگذشت «محمد بن یعقوب کُلینی» معروف به «ثقةالاسلام کلینی» و از محدثان بزرگ شیعه است، اضافه کرد: آن مرحوم مؤلف کتاب کافی از معتبرترین مجموعه روایی شیعه و از کتب اربعه به حساب می‌آید و برای نگارش این کتاب در طول۲۰ سال، تلاش بسیار برای جمع‌آوری و سفرهای متعدد برای بهره‌مندی از نظر علما را متحمل شد.

آیت‌الله پورمحمدی همچنین با گرامیداشت هفته هلال احمر، بیان کرد: امدادگران همواره گوش به زنگ و آماده‌باش هستند و عوامل هلال احمر مراغه نیز در زلزله اخیر خوی جزء اولین گروه‌هایی بودند که در منطقه حاضر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha