۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۱۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85109342
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اتریش: همه کشورها آماده پیوستن به تحریم‌های ضدروسی نیستند

تهران- ایرنا- الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش گفت، اتحادیه اروپا می‌داند که همه کشورها آماده نیستند به تحریم‌های ضدروسی ملحق شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، شالنبرگ جمعه در جلسه غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در استکهلم سوئد اظهار کرد: ما نباید دنیا را به سیاه و سفید تقسیم کنیم و بگوییم که که همه باید به تحریم‌ها ملحق شوند.

وی افزود: ما می‌دانیم که این خواسته غیرواقعی است. اما میان کسانی که به تحریم‌ها ملحق نمی‌شوند و کسانی که عمدا تحریم‌ها را دور می‌زنند، فرق وجود دارد.

وزیر خارجه اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا در حال مذاکره درباره اعمال بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه است.

وی خواستار آن شد که علیه کشورهای ثالثی که در دور زدن تحریم‌های ضدروسی نقش دارند، محدودیت‌های تجاری اعمال شود.

به نوشته پولیتیکو، اتحادیه اروپا در یازدهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه به دنبال جلوگیری از سازوکارهایی است که به مسکو در دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کند و گفته می‌شود کشورهای آسیای مرکزی از جمله ازبکستان و قزاقستان نخستین اهداف این طرح خواهند بود.

مخالفان این طرح با تشبیه آن به «باز کردن جعبه پاندورا» [تصمیم‌گیری اشتباه که پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به همراه دارد] ابراز نگرانی کرده و متعقدند که تحریم‌های جدید ضمن هدف قرار دادن کشورهایی که عامدانه و یا غیرعامدانه در دور زدن تحریم‌های اروپا دخیل هستند، در قدم‌های بعدی چین و ترکیه را هدف قرار داده و می‌تواند از نظر سیاسی برای اروپا تبعاتی به همراه داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha