۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85109991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۲ هزار مشترک جدید از گاز طبیعی در زنجان بهره مند شدند

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با جذب ۱۲ هزار و ۳۵۲ مشترک جدید در سال گذشته، مجموع مشترکان بهره مند از گاز طبیعی در استان به ۳۹۲ هزار و ۹۶ مشترک افزایش یافت.

رحیم سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مشترکان جدید در بخش های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی جذب شده اند، افزود: از این تعداد ۲۷۴ هزار و ۸۹۳ مشترک در شهرها و ۱۱۷ هزار و ۲۰۳ مشترک نیز در روستاهای استان به شبکه سراسری گاز متصل شده اند.

سلیمانی نژاد خاطرنشان کرد: به لحاظ نوع مصرف گاز در این استان هم اکنون ۳۵۷ هزار و ۶۲۰ مشترک به بخش خانگی، ۳۲ هزار و ۴۳ مشترک به بخش مشترکان عمومی و ۲ هزار و ۴۳۳ مشترک نیز به بخش صنعتی اختصاص دارند.

وی یادآور شد: اقدامات انجام شده نشان‌دهنده عزم شرکت گاز زنجان در زمینه گازرسانی برای بهره‌مندی ساکنان مناطق دور افتاده و محروم استان از این نعمت الهی برای ایجاد آسایش، رفاه اجتماعی، اشتغال‌زایی، ایمنی بیشتر و توسعه پایدار است.

سلیمانی نژاد همچنین با بیان اینکه هزینه فراهم‌ کردن زیرساخت‌ها و گازرسانی به این مناطق نسبت به هزینه انشعابی که شهروندان پرداخت می‌کنند، بسیار متفاوت است؛ تصریح کرد: این امر در حالی است که شرکت گاز برای نصب هر علمک برای خانه یا مجتمع، هزینه های زیادی صرف می‌کند ولی نصب آن کاملاً رایگان است و مشترکان در این خصوص هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

سلیمانی نژاد با بیان اینکه استان زنجان حرکت رو به رشد و پرشتابی را در توسعه گازرسانی به اقصی نقاط استان طی می کند، گفت: با وجود مشکلات مختلف گازرسانی به روستاهای استان ادامه دارد و طبق تعهد و برنامه های پیش بینی شده به زیرساخت های اقتصادی و ارتقای کیفی خدمات بیش از پیش توجه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از بهره مندی همه ۲۱ شهر و ۶۷۵ روستای استان از گاز طبیعی خبر داد و افزود: در تامین گاز شهروندان زنجانی تاکنون موفق به اجرای بیش از هفت هزار و ۷۸۰ کیلومتر شبکه گذاری، ۳۱ کیلومتر خط انتقال و نصب بیش از ۲۰۴ هزار انشعاب در استان شده ایم.

سلیمانی نژاد افزود: هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲.۶ درصـد جمعیت روستایی استان زنجان از نعمت گاز بهره مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha