۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۲۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85110550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی تلفنی وزیران خارجه الجزایر و سوریه

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۲۵
کد خبر: 85110550
رایزنی تلفنی وزیران خارجه الجزایر و سوریه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند، وزیران خارجه الجزایر و سوریه تلفنی درباره همکاری‌های دوجانبه و نشست آتی سران اتحادیه عرب رایزنی کردند.

به گزارش ایرنا از روسیا الیوم، «احمد عطاف» وزیر خارجه الجزایر تلفنی با «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه گفت وگو کرد.

وزارت خارجه الجزایر اعلام کرد که این گفت وگوی تلفنی فرصتی برای ادامه رایزنی‌ها در مورد موضوعات اصلی در دستور کار نشست آتی سران اتحادیه عرب است که قرار است ۱۹ مه ۲۰۲۳ (۲۹ اردیبهشت) در جده برگزار شود.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

این گفت وگوی تلفنی درحالی صورت گرفته است که هفته گذشته بشار اسد رئیس جمهور سوریه در تماس تلفنی با عبدالمجید تبون همتای الجزایری خود پیرامون تصمیم شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب مبنی بر بازگشت دمشق به این اتحادیه گفت‌ وگو کرد.

اسد تشکر و قدردانی عمیق خود را از تبون به خاطر تلاش‌های خستگی ناپذیر این کشور برای بازگرداندن سوریه به جایگاه آن در اتحادیه عرب ابراز و برای ملت این کشور آرزوی پیشرفت و سعادت بیشتر کرد.

تبون نیز بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را ستود و نسبت به شکل گیری اقدام مشترک عربی برای دستیابی به آرزوهای ملت‌های عرب ابراز امیدواری کرد.

برپایه این گزارش، اسد و تبون در ادامه برای انجام دیدارهای متقابل و تعریف برنامه‌های کاری فشرده میان دو کشور به منظور تقویت مستمر روابط تاریخی متمایز میان سوریه و الجزایر توافق کردند.

شورای وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب یکشنبه گذشته در پایان نشست خود در قاهره با صدور بیانیه‌ای به طور رسمی از سرگیری مشارکت دولت سوریه در نشست‌های این اتحادیه را اعلام کرد.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ و با آغاز بحران این کشور در اقدامی اشتباه عضویت دمشق را در این اتحادیه به حالت تعلیق درآورده و از همان زمان تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه این کشور عضو جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی وضع کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha