فلسطین خواستار صدور حکم بازداشت بن گویر از سوی دادگاه بین المللی شد

تهران - ایرنا - وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا حکم احضار و بازداشت «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم نژاد پرست اسرائیل را صادر کند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه العین امارات، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (یکشنبه) پس از اظهارات تحریک‌آمیز «ایتمار بن گویر» وزیر افراطی امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر انجام ترورهای بیشتر در کرانه باختری و درخواست او برای آغاز حملات خونین در آنجا همانگونه که در نوار غزه توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی انجام شد، طی بیانه ای از دادگاه بین‌المللی کیفری خواست تا حکم احضار و حکم بازداشت این وزیر کابینه رژیم صهیونیستی را صادر کند.

بیانیه یاد شده اتخاذ این مواضع از سوی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را مجوزی برای کشتار شهروندان فلسطینی دانسته و خواستار مقابله با حملات غیرموجه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اظهارات بن گویر را منعکس کننده ذهنیت استعماری توسعه طلبانه رژیم اسرائیل برای تداوم الحاق تدریجی کرانه باختری و شکست تلاش‌های مردم مقاوم فلسطین دانست.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین می افزاید: اظهارات نژادپرستانه «بن گویر» افراطی، فراخوانی برای توسعه پاکسازی قومی و کشتن بیشتر فلسطینی‌ها در کرانه باختری جهت مهیا کردن زمینه جایگزینی شهرک نشینان صهونیست با آن‌ها است.

این بیانه با اشاره به اینکه درخواست بن گویر برای گسترش دایره عملیات تروریستی صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که این حملات بخشی از سیاست حق دفاع از خود آنطور که آن‌ها ادعا می‌کنند نیست بلکه ترساندن شهروندان فلسطینی جهت ناامیدی، تسلیم شدن و صلح یکجانبه برای دست اندازی بیشتر به سرزمین‌های فلسطینی و ویرانی آن‌ها در سایه خونریزی و هرج و مرج است.

وزارت امور خارجه فلسطین همچنین از جامعه جهانی خواست تا با تحریم و محاکمه وزیر فاشیست رژیم صهیونیستی نسبت به اظهارات اخیر او موضعی صریح اتخاذ کنند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» امروز شنبه گزارش داد که «ایتامار بن گویر» وزیر افراطی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بعد از اعلام آتش بس در نوار غزه و در ادامه جنایات این رژیم، خواستار عملیات نظامی و تروریستی علیه گروه‌های مقاومت فلسطین در کرانه باختری شد.

وی در نشستی با اعضای حزبش درخصوص آتش بس غزه گفت که در انجام عملیات علیه نوار غزه تاثیرگذار بودم، درخواست بعدی من انجام عملیات ترور در کرانه باختری است.

بن گویر خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در عملیات غزه رخ داد بسیار خوب و مهم بود، اما ما نباید وارد مرحله مهار و آرامش شویم، عملیات بعدی باید در کرانه باختری باشد، زیرا تعداد قابل توجهی از فلسطینیان (رزمندگان مقاومت) از آنجا خارج می‌شوند، بنابراین درخواست بعدی ما کشتار هدفمند در کرانه باختری است.

بمب افکن های رژیم صهیونیستی از روز سه‌شنبه هفته گذشته با حمله به نوار غزه ۳۳ فلسطینی از جمله ۶ کودک، سه زن و چهار فرمانده ارشد گردان‌های سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را به شهادت رساندند.

بنابر اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی، به دنبال عملیات ترور فرمانده هان جهاد اسلامی در غزه، گروه‌های فلسطینی با یک هزار و ۲۳۴ راکت و موشک دهها موضع متعلق به صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی را هدف قرار دادند؛ از ابتدای تحولات اخیر و پیش از آغاز عملیات موشکی مقاومت، بمب افکن های رژیم صهیونیستی ۳۷۱ نقطه را در غزه هدف قرار دادند.

منابع خبری شنبه شب و پس از پنج روز درگیری، از آغاز اجرای توافق آتش‌بس بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر خبر دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha