۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85107503
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چرا نتانیاهو دستور حمله به غزه را صادر کرد؟

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 85107503
چرا نتانیاهو دستور حمله به غزه را صادر کرد؟

تهران-ایرنا- در شرایطی که وحشت از پاسخ مقاومت فلسطین، سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته است، رسانه‌های صهیونیستی، تلاش نخست‌وزیر برای حفظ کابینه را، علت حمله به غزه اعلام کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی با اشاره به شرط «ایتامار بن گویر» رهبر حزب افراطی «عوتسما یهودیت» برای ماندن در ائتلاف حاکم نوشت: حمله روز سه شنبه به غزه، راه را برای ماندن بن گویر هموار کرد.

این رسانه صهیونیست نوشت: عملیات غزه تاحدودی تحت تاثیر ملاحظات سیاسی کوچک بود.

رسانه آمریکایی «المانیتور» نیز پیش از حمله به غزه نوشت: بن گویر ملاحظات نتانیاهو را برای حمله نکردن به غزه نمی فهمد و اصرار دارد که این کار انجام شود.

این رسانه غربی از تهدید بن گویر به خروج از ائتلاف و فروپاشی کابینه نتانیاهو، در صورت حمله نکردن به غزه خبر داد.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز پیش از حمله تل آویو به غزه نوشت: شکاف بین نتانیاهو و بن گویر عمیق شده اما نخست وزیر تلاش می کند تا اختلافات را کاهش دهد.

این رسانه صهیونیست، عملیات نظامی در کرانه باختری برای خلع سلاح فلسطینی ها و افزایش سخت گیری علیه اسرای فلسطینی را از جمله پیش شرط های بن گویر برای ماندن در ائتلاف حاکم اعلام کرده بود.

ناکامی نتانیاهو برای نمایش اعتدال

بامداد روز گذشته (سه‌شنبه) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمله کردند که در پی آن، ۱۵ فلسطینی از جمله سه فرمانده ارشد جنبش جهاد اسلامی، چند زن و کودک شهید شده و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه نیز در موج دیگر حملات هوایی خود به شهر خانیونس در جنوب نوار غزه دستکم یک شهروند فلسطینی را شهید و دستکم یک نفر دیگر را زخمی کرد. به این ترتیب شمار شهدای حملات دیروز و امروز رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۶ نفر افزایش یافت.

نیروهای مقاومت فلسطین در اولین واکنش موشکی خود به جنایات رژیم صهیونیستی، چند فروند موشک به سمت شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی شلیک کردند.

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر هم از شلیک دستکم شش فروند موشک مقاومت فلسطین به سمت شهرک صهیونیست نشین سدیروت خبر دادند.

در شرایطی که نتانیاهو از یک طرف به خاطر ارائه لایحه تغییرات قضائی تحت فشار اسرائیلی‌ها و مخالفان در کنست رژیم صهیونیستی است، از طرف دیگر هم تحت فشار متحدان آمریکایی و اروپایی برای کنار گذاشتن تندروها از کابینه است.

المانیتور درباره احتمال فروپاشی کابینه نتانیاهو نوشت که وی قصد دارد تا برای جلب حمایت کاخ سفید، خود را میانه‌رو و مسئولیت پذیر نشان دهد، بنابراین نمی تواند به بن گویر اجازه دهد تا همه چیز را خراب کند.

در شرایطی که براساس نظرسنجی‌ها، بنی گانتس رهبر حزب «اتحاد» در کنست رژیم صهیونیستی و از مخالفان کابینه حاکم، از محبوبیت بیشتری در میان اسرائیلی ها برخوردار است، رسانه های صهیونیست، احتمال ائتلاف نتانیاهو با وی، برای جلوگیری از فروپاشی کابینه در صورت خروج بن گویر را بعید نمی دانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha