حسینعلی مقصودی روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه عملیات اجرایی تونل زره از سال ۱۳۸۵ آغاز شد، اظهار داشت: تا سال ۹۸ این طرح استانی بود و اعتبارات بسیار ناچیزی به آن اختصاص داده میشد، اما از سال ۹۸ به بعد با قرار گرفتن در ردیف طرحهای ملی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده است.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ عملیات حفاری تونل به پایان رسید اما پیمانکار تونل ۳۳ میلیارد تومان مطالبات دارد که تاکنون پرداخت نشده است، همچنین پیمانکار احداث مسیرهای طرفین نیز با وجود اینکه هشت میلیارد تومان مطالبه دارد اما در حال حاضر مشغول فعالیت است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در مجموع این طرح دارای ۴۱ میلیارد تومان مطالبه است و باتوجه به اینکه تامین اعتبار تونل زره از محل ماده ۵۶ و سرمایهگذاری بانکی پیشبینی شده بود، در مصوبات سفر رییسجمهور اعتباری برای این پروژه در نظر گرفته نشد اما پیگیری اعتبار از محل ماده ۵۶ قانون بودجه در حال انجام است و به محض تخصیص اعتبار، تکمیل اجرای پوشش بتنی تونل نیز فعال میشود.
مقصودی با بیان اینکه تکمیل احداث تونل زره و راههای طرفین نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، افزود: در صورت پرداخت مطالبات پیمانکاران و تامین اعتبار پروژه، پیشبینی می شود طی ۲ سال تکمیل و آماده بهرهبرداری شود.
وی طول تونلهای در دست احداث استان را ۱۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: تونلهای چری، زره، فارسان-دشتک، گورمیزه و هونی از جمله تونلهای در دست اجرا در استان است.
به گزارش ایرنا، تونل زره در مسیر شلمزار به ناغان و بخشی از محور شریانی شهرکرد به بازفت به خوزستان قرار دارد که با بهرهبرداری از آن از بار ترافیکی محور بروجن به لردگان کاسته میشود.
با بهرهبرداری از این طرح بیش از پنج نقطه حادثهخیز حذف و مسیر شلمزار به ناغان به طول ۲۵ کیلومتر کوتاهتر خواهد شد.
نظر شما