۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبر: 85111946
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

خرابی آمبولانس در جنوب کرمان، ناوگان فرسوده و باقی مشکلات

جیرفت- ایرنا- فرسودگی آمبولانس‌ها مشکلی کشوری است اما در جنوب استان کرمان که منطقه‌ای گرمسیری محسوب می شود نمود بیشتری دارد و برخی مواقع خطرساز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حادثه اخیر در شهرستان قلعه گنج بهانه ای شد که موضوع فرسودگی آمبولانس های فوریت های پزشکی جنوب کرمان نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

در این حادثه آنطور که گزارش شده، آمبولانسی که به محل می رسد به دلیل خرابی دینام و خاموشی چراغ ها نمی تواند به‌درستی بیمار را انتقال دهد و درخواست آمبولانس دیگری می شود. هرچند بیمار ضربه مغزی بوده و شرایط وخیمی داشته اما در هر حادثه دیگری خرابی آمبولانس می تواند با به خطر افتادن جان یک فرد حادثه دیده همراه شود.

۹۰ درصد اعتبارات صرف ناوگان لجستیک

رییس مرکز فوریت های پزشکی جیرفت که مدیریت این حوزه در جنوب استان کرمان را با خدمات رسانی به هشت شهرستان برعهده دارد در مورد کمبودها در این حوزه به خبرنگار ایرنا گفت: در جنوب کرمان حتی از آمبولانس هایی که مدل ۲۰۰۵ هستند برخورداریم که هر بار بخشی از آن خراب می شود و باید قطعه عوض کنیم که در این زمینه ۸۰ تا ۹۰ درصد اعتباراتمان صرف ناوگان لجستیک(پشتیبانی) می شود.

دکتر ابراهیم افضلی ادامه داد: قرار است آمبولانس های جدیدی در اختیار ما قرارد داده شود اما هنوز این کار صورت نگرفته است.

وی یادآورشد: همه جای کشور کمبودهای خودرویی به یک شکل است اما در جنوب کرمان به دلیل گرمسیری بودن و به محض شروع فصل گرما، این آمبولانس ها با انواع خرابی ها و نقص ها دچار می شوند.

افضلی تاکید کرد: با توجه به وسعت منطقه، پراکندگی حوزه کاری و شرایط آب و هوایی جنوب کرمان، سازمان اورژانس باید این منطقه را در اولویت نوسازی ناوگان آمبولانس بگذارد؛ البته هنوز آمبولانسی وارد نشده که به ما داده شود.

آنتن دهی ضعیف و دیر رسیدن آمبولانس ها

وی با اشاره به مورد اخیر در قلعه گنج گفت: علت اصلی دیر رسیدن آمبولانس بعد از حادثه، مشکل آنتن دهی همراه اول بوده که ساعت ۱۹ در زمان حادثه پنچ نفر تلاش می کنند با مرکز ۱۱۵ ارتباط برقرار کنند اما ارتباطی برقرار نمی شود.

رییس مرکز فوریت های پزشکی جیرفت ادامه داد: ساعت ۱۹:۲۰ تماسی برقرار می شود که آمبولانسی از پایگاه چاه‌دادخدا به محل حادثه که ۱۰ کیلومتر با آن فاصله دارد اعزام می شود و ۱۹:۳۴ به صحنه می رسد اما همان جا دینام خودرو خراب می شود و چراغ ها روشن نمی شوند که بلافاصله از پایگاه دیگری اعزام می شود.

وی با بیان اینکه آمبولانس دوم بیمار را در مسیر تحویل می گیرد و تاخیری صورت نگرفته است افزود: خودرو جلویی آمبولانس با تامین روشنایی حرکت می کند تا آمبولانس بعدی در مسیر به آنها می رسد.

افضلی یادآور شد: متاسفانه شدت حادثه آنقدر بالا بوده که ۲ نفر در محل فوت شدند و نفر بعدی هم که ضربه مغزی شده بود در بیمارستان فوت کرده است.

وی گفت: از اداره راهداری و پلیس می خواهیم که تلاش بیشتری در تامین امنیت تردد در جاده ها داشته باشند، حتی کارکنان فوریت ها هم برای رفتن به جاده با نگرانی اقدام می کنند.

شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مسئولیت خدمات رسانی بهداشتی و درمانی را به هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، فاریاب، رودبارجنوب، منوجان و قلعه گنج برعهده دارد و بتازگی نیز هیات وزیران استقلال بخشی از شهرستان رودبارجنوب به عنوان شهرستان جازموریان را مصوب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha