زیرساخت‌های بر زمین مانده فرهنگ مازندران برمدار تکمیل؛ پیشرفت ۷۰ درصدی کتابخانه مرکزی ساری

ساری- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بااشاره به اینکه کتابخانه مرکزی ساری یکی از مهم‌ترین طرح های عمرانی فرهنگی این استان است، گفت : دولت سیزدهم برای تکمیل این طرح نیمه تمام استان ۳۰۰ میلیارد ریال مصوب کرد که با تخصیص آن رکود ساخت این طرح به پایان می رسد.

سکینه خاتون مهدیانپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ کتابخانه مرکزی در میدان خزر شهر ساری در فضایی به وسعت بیش از هفت هزار متر مربع و در ۲ طبقه در حال ساخت است.

وی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را ۷۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد : با توجه به ضرورت ساخت این طرح در سفر آیت الله رییسی، رییس جمهور به مازندران ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن اعتبار مصوب شد که تا آخر خرداد امسال می بایست اختصاص یابد.

زیرساخت‌های بر زمین مانده فرهنگ مازندران برمدار تکمیل؛ پیشرفت ۷۰ درصدی کتابخانه مرکزی ساری
سکینه خاتون مهدیانپور، ‌مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در خصوص آغاز اجرای این طرح گفت که ساخت بنای این کتابخانه در سال ۱۳۹۰ آغاز شد.

وی گفت:‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجری اجرای این طرح است و طبق رایزنی های اخیر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابخانه مرکزی ساری در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

مهدیانپور افزود:‌ با توجه به این موضوع تلاش ها کردیم تا همزمان با پایان مراحل ساخت کتابخانه عملیات تجهیز این مجموعه به کتاب های مورد نیاز نیز انجام شود و برای این منظورنهاد کتابخانه های کشور در مرحله نخست بیش از هفت هزار جلد کتاب اختصاص داده است.

وی اظهار داشت :‌ کتابخانه های مرکزی ۶۰ نوع خدمت ارائه می دهند و تلاش بر این است بیشترین خدمت را در این کتابخانه داشته باشیم.

کتابخانه مرکزی ساری دارای بخش‌های مختلفی ازجمله بخش امانت، پیشخان، سالن مطالعه عمومی و vip، بخش بزرگ کودک با کارکرد فرهنگی مختلف برای خردسالان و کودکان، بخش اتاق علم، ویژه نوجوانان که محلی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی، عمومی و خصوصی است. این کتابخانه همچنین دارای قسمت‌هایی مانند اتاق پژوهشگران، سالن همایش، فروشگاه‌های کتاب، کافی‌شاپ، بخش خدمات مرجع، نشریات، بوم‌گردی و بخش‌های ارائه خدمات به سالمندان و گروه‌های خاص است.

براساس اعلام اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، ‌این استان ۱۱۸ کتابخانه دارد و ۳۲ طرح نیمه تمام کتابخانه استان برای تکمیل به اعتبارات نیاز دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهریور پارسال در سفر به مازندران در خصوص تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی ساری گفته بود که تلاش می‌کنیم تکمیل کتابخانه مرکزی ساری به نحو احسن انجام شود و تا هفته دولت سال آتی به بهره‌برداری برسد. اگر هم تا هفته دولت سال بعد جزییاتی از این پروژه باقی ماند حتما تا پایان سال ۱۴۰۲ این پروژه را کامل می‌کنیم.

محمد مهدی اسماعیلی تصریح کرد: همه ما در دولت سیزدهم بنا داریم که به جای شعار دادن کارنامه ارائه دهیم. مردم از شعار خسته هستند و می‌خواهند کار انجام شود. بر همین اساس تاکید داریم پروژه‌ها برای گشایش به درستی اجرا و تکمیل شوند. اخیرا در کرمان که بودم مجموعه‌ای آماده افتتاح بود، اما به دلیل برخی جزئیات گفتم تکمیل شود و بعد افتتاح کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha