برزیل: اکنون زمان آغاز گفت وگو درباره صلح در اوکراین است

تهران-ایرنا- مانورو ویرا وزیر خارجه برزیل در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: اکنون زمان خاتمه گفتمان جنگ و آغاز بحث و گفت وگو درباره صلح در اوکراین است.

به گزارش ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل پیش‌تر با خودداری کردن از ارسال سلاح به اوکراین، گفته بود که ارسال تسلیحات به کی‌یف به طولانی شدن جنگ منجر خواهد شد.

وزیر خارجه برزیل در مورد این اقدام داسیلوا توضیح داد: موضع برزیل و لولا داسیلوا به عنوان رئیس جمهور این کشور بسیار روشن است، ما از موضع سازمان ملل در محکومیت تهاجم حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: موضوعی که رئیس جمهور برزیل مرتبا تکرار کرده، این است که اکنون زمان خاتمه گفتمان جنگ و آغاز بحث و گفت وگو بر سر صلح در اوکراین است.

ویرا خاطرنشان کرد: داسیلوا از ابتدا جنگ را محکوم کرد و اکنون هم خواستار آغاز گفت وگوهای صلح است.

وزیر خارجه برزیل تصریح کرد: ما آماده‌ایم تا با کشورهایی که با هر دو طرف درگیری در ارتباط هستند مشارکت کرده و راه‌حلی برای برقراری آتش‌بس و گفت وگو درباره صلح و رهایی مردم از درد و رنج پیدا کنیم.

به گزارش ایرنا، لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل پیشتر به‌رغم فشار از سوی ایالات متحده، اعلام کرد که تسلیحات به اوکراین ارسال نخواهد کرد.

داسیلوا در گفت وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: من نمی‌خواهم به این جنگ بپیوندم. من می‌خواهم این جنگ پایان پیدا کند.

وی اشاره کرد که در دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بر لزوم ایجاد مجموعه‌ای از کشورها برای مذاکره بر سر صلح تاکید کرده است.

رئیس جمهور برزیل در این مصاحبه خاطر نشان کرد: ما باید میانجی‌هایی پیدا کنیم که بتوانند با رئیس جمهور روسیه بنشینند تا به او اشتباهش در مورد تهاجم به اوکراین را نشان دهند و ما باید به اوکراین نشان دهیم که آنها باید بیشتر مذاکره کنند تا ما این جنگ را پایان دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha