۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85112999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۰ واحد صنعتی استان حلب سوریه به چرخه تولید بازگشتند

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85112999
 ۱۸۰ واحد صنعتی استان حلب سوریه به چرخه تولید بازگشتند

دمشق - ایرنا - ۱۸۰ واحد صنعتی استان حلب در شمال سوریه که به دلیل خسارات ناشی از جنگ تروریستی روند فعالیت آنها متوقف شده بود به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش ایرنا ، حسنی طراب رئیس کمیته منطقه صنعتی لیرمون به رسانه های سوری گفت: منطقه صنعتی لیرمون که نزدیک به مرکز شهر حلب است، در گذشته شامل بیش از ۲۴۰۰ واحد صنعتی مختلف بود که در نتیجه جنگ تروریستی تخریب شده بودند.

به گفته طراب، از زمان آزادسازی شهر حلب، ۱۸۰ واحد صنعتی در این منطقه به چرخه تولید بازگشته اند.

در همین حال «بسام ابوعبدالله» تحلیلگر بین المللی سوریه روز جمعه گذشته در نخستین جلسه از سلسله جلسات «نخستین هم اندیشی تحولات غرب آسیا» با اشاره به «مبارزه ارتش سوریه، حزب الله، تعدادی از گروه های فلسطینی و برادران عراقی علیه تروریسم تکفیری و حامیان غربی آنها در سوریه» گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نقش بی بدیلی ایفا کرد و آزادی استان حلب در ۲۰۱۶ یک نقطه عطف و یک نقطه تحول راهبردی بود. آزادی این استان دو نقشه طراحی شده برای تجزیه سوریه را به شکست کشاند. جنگ علیه سوریه یک جنگ ژیوپلتیک بود و حضور ایران در کشورمان در راستای منافع ملی تهران بوده است.

همچنین روز یکشنبه گذشته «حسین دیاب» استاندار حلب در جریان نشستی با هیاتی از کارشناسان سیاسی و اصحاب رسانه ایرانی گفت: شهر حلب نیز همانند سایر شهرها و مناطق سوریه مورد حمله تروریستی تحمیلی قرار گرفت و اگر حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران نبود، پیروزی در این جنگ میسر نمی شد.

وی افزود: خون شهدای ایران و سوریه در استان حلب در هم آمیخته شده است و با ریخته شدن این خون های پاک حلب و سایر مناطق سوریه آزاد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha