به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از جهاد دانشگاهی، در پیام حسن مسلمی نائینی آمده است: بیشک روابط عمومی نبض حیاتی برای موفقیت یک سازمان است که پیونددهنده ارتباطات درونسازمانی با مخاطبان بیرونی بوده و میتواند هرآنچه را که در بطن یک سازمان رخ میدهد بهدرستی ادراک کرده و در زمان و شرایط مناسبِ آن اطلاعرسانی کند و در تعامل با مخاطبان داخلی و جامعه هدف بیرونی بازخورد را دریافت و در مسیر پیشرفت نهادینه کند.
در ادامه این پیام آمده است: باوجودآنکه از روابط عمومی بهعنوان یکی از قدیمیترین اشکال ارتباطات اجتماعی نام میبرند، اما این مفهوم در عصر حاضر بهواسطه تحولاتی که در حوزههای مختلف اقتصادی، فناوری، اجتماعی و فرهنگی پدید آمده، اهمیت دوچندان یافته است.
مسلمی نائینی در پیام خود آورده است: ظهور نوآوریهای فناورانه و مفاهیمی مانند اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، چاپ سهبعدی در کنار رشد روزافزون استفاده از شبکههای اجتماعی و فناوریهای نوین دیجیتالی که به تغییر در روشهای ارتباطی منجر شده، برای سازمانها و جوامع فرصتها و چالشهای جدیدی را به همراه داشته است.
رییس جهاد دانشگاهی در این پیام تاکید کرد: اکنون در عصری زندگی میکنیم که به دوره انفجار اطلاعات، وقوع جامعه اطلاعاتی، گسترش فناوریهای نوین ارتباطی و فضای مجازی شهرت یافته و دسترسی به اطلاعات، تبدیل به یکی از مهمترین ابزارهای توسعه و پیشرفت در جوامع شده است؛ بر همین اساس در بسیاری از سازمانهای دولتی، خصوصی و نهادهای غیردولتی، روابط عمومیها بهعنوان عنصری قوی در ارزیابی و تقویت برنامهها و پیشبرد اهداف مدیریتی، نقش ویژه و مهمی را در جهت ایجاد ارتباط مؤثر با ذینفعان، آگاهیبخشی به مخاطبان و تعاملات فکری و اطلاعاتی ایفا میکنند.
در ادامه این پیام آمده است: فرارسیدن روز روابط عمومی و ارتباطات فرصت مغتنمی است تا جایگاه انکارناپذیر روابط عمومی را در پیشبرد اهداف کلان جمهوری اسلامی و بهخصوص نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی ارج نهیم و با نگاهی هوشمندانه و منصفانه به ترسیم چشمانداز، اهمیت و کارکردهای آن در کشورمان بپردازیم.
مسلمی نائینی در این پیام یادآور شد: در سالی که از جانب حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «مهار تورم، رشد تولید» مزین شده است، روابط عمومیها بهعنوان یکی از ارکان مهم تأثیرگذار در امر اطلاعرسانی، فرهنگسازی و امیدآفرینی میتوانند با آگاهی بخشی، نقش مؤثری در تحقق شعار سال ایفا کرده و یک شتابدهنده در رونق تولید و اشتغال باشند.
وی در این پیام آورده است: در جهاد دانشگاهی نیز روابط عمومی رسالتی خطیر در توسعه و تحقق اهداف این نهاد برخاسته از انقلاب بر عهده دارد و برخلاف بسیاری از سازمانها، نهادها و دستگاههای اجرایی کشور که طیف همگنی از وظایف را در دستور کاردارند، در این نهاد با تنوعی از فعالیتها و دستاوردها در حوزههای پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، تجاریسازی و فرهنگی مواجه هستیم که خوشبختانه با توسعه بهکارگیری فناوریهای ارتباطی و اشتراکگذاری تجربیات موفق جهادگران در این حوزه توانستهایم در حد توان به نقشآفرینی بپردازیم.
به گزارش ایرنا، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی از سال ۱۹۶۹ هر ساله و در روز ۱۷ ماه مه به مناسبت تاسیس اتحادیه بینالمللی مخابرات (ITU) در این روز و امضای اولین کنوانسیون تلگراف در سال ۱۸۶۵ گرامی داشته میشود.
هدف اصلی این روز جهانی، تاکید روی اهمیت ارتباط و چگونگی انتقال اطلاعات در جهان است. آیینهای این روز امسال با شعار توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه یافته از طریق فناوریهای اطلاعات و ارتباطات برگزار میشود.
نظر شما