۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبر: 85113404
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۴۱ فقره آتش سوزی در گچساران رخ داد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبر: 85113404
امسال ۴۱ فقره آتش سوزی در گچساران رخ داد

 گچساران- ایرنا-رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: ۴۱ فقره آتش سوزی امسال در مناطق مختلف شهرستان از جمله علفزار های حومه شهر و اراضی گچساران رخ داد.

مجید نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیمی از این آتش سوزی ها بر اثر بی احتیاطی افراد انجام گرفته است.

وی بیان کرد: برخی از افراد برای فرار دادن حشرات و جانوران علفزارهای اطراف محل زندگی خود را آتش می زنند که این امر موجب سرایت آتش به دیگر نقاط خواهد شد.

نظری ادامه داد: روز گذشته ۲ فقره آتش سوزی ها در گندم زار و مزارع امامزاده جعفر و سراب ننیز گچساران رخ داد که پس از ساعت ها تلاش مهار شد.

وی اظهار کرد: در این آتش سوزی بیش از ۱۵ هکتار از گندمزارهای امامزاده جعفر در آتش سوخت که اغلب آنها پسماند مزارع بود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: همچنین درآتش سوزی سراب ننیز مزارع و مقداری مرتع طعمه حریق شده است.

نظری بیان کرد : شهروندان هرگونه آتش سوزی در منابع طبیعی و مراتع و علفزار ها را با شماره ۱۲۵ آتش نشانی و ۱۵۰۴ منابع طبیعی اطلاع دهند.

وی با اشاره به بارندگی های امسال و پر پشت بودن مراتع از گردشگران، شکارچیان و کشاورزان خواست تا برای حفظ عرصه های طبیعی از خطر آتش سوزی با طبیعت مسئولانه رفتار کنند.

نظری افزود: به منظور جلوگیری از گسترش آتش به جنگل ها و مراتع این شهرستان امسال ۴۰۰ کیلومتر آتش بُر در این مناطق ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: این میزان آتش بُر در بیش از ۹۶درصد مناطق حادثه خیز این شهرستان ایجاد شده است.

نظری بیان کرد: این میزان آتش بُر در ضلع شمالی شهر دوگنبدان، اطراف جنگل های دست کاشت گچساران، تلخاب شیرین، ماهور باشت، خنگ بنار، گر گنجه ای، کمربندی، رادک، انبار شاهی، پلاک باغ انار و اسلام آباد ایجاد شد.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است و ۳۲۰ هزار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.

گونه‌های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha