۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبر: 85113762
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استرالیا نشست چهارجانبه سیدنی را لغو کرد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبر: 85113762
استرالیا نشست چهارجانبه سیدنی را لغو کرد
آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن و نارندرا مودی نخست وزیر هند در اجلاس چهارگانه سران، توکیو، ۳ خرداد ۱۴۰۱

تهران – ایرنا - آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا، روز چهارشنبه اعلام کرد با لغو سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که سفر خود را به دلیل مذاکرات سقف بدهی در واشنگتن به تعویق انداخت، نشست سران ۴ کشور موسوم به نشست چهارگانه، هفته آینده در سیدنی برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایرنا از رویترز، آلبانیز گفت سران استرالیا، ایالات متحده، هند و ژاپن در عوض هفته آینده در نشست جی ۷ در ژاپن ملاقات خواهند کرد. قرار بود بایدن پس از ژاپن در دومین مرحله از سفر آسیایی خود از استرالیا و پاپوآ گینه نو نیز بازدید کند که لغو شد.

آلبانیز در یک کنفرانس مطبوعاتی خبر داد: "جلسه سران ۴ کشور هفته آینده در سیدنی برگزار نخواهد شد. اگرچه ما بحث هایمان را بین رهبران چهارگانه در ژاپن خواهیم داشت. "

استرالیا نشست چهارجانبه سیدنی را لغو کرد


وی در مصاحبه ای با رادیو محلی، تاکید کرد سفر هفته آینده نارندرا مودی، نخست وزیر هند، به سیدنی به قوت خود باقی است.

آلبانیز افزود، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن اما پس از لغو سفر بایدن از سفر خود به استرالیا انصراف داده است.

Quad یک گروه غیررسمی متشکل از سران ۴ کشور است. پکن این گروه را تلاشی برای عقب راندن نفوذ فزاینده خود در منطقه می داند.

ریچارد ماود، کارشناس ارشد موسسه سیاست جامعه آسیا، در این خصوص گفت: لغو سفر بایدن به پاپوآ گینه نو، که اولین سفر رئیس جمهور آمریکا به این کشور مستقل جزایر اقیانوس آرام بود، می تواند نبرد واشنگتن برای نفوذ با پکن در منطقه را به عقب بیندازد.

هند و استرالیا عضو گروه هفت کشور ثروتمند موسوم به G۷ - انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا - نیستند، اما از آنها برای شرکت در نشست ژاپن دعوت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha