چهاردهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد در کرمانشاه کلید خورد

کرمانشاه- ایرنا- چهاردهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد امروز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه طی مراسمی با حضور «محمدطیب صحرایی» استاندار و جمعی از مسوولان، بازیگران، هنرمندان و کارگردانان این جشنواره در یادمان عملیات شهدای مرصاد با اجرای یک نمایش کلید خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم؛ از ارسال ۱۰۰ اثر هنری در سه بخش نمایشنامه، تئاتر خیابانی و تئاتر صحنه ای به این جشنواره خبر داد و گفت: این آثار به مدت سه روز از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در سه مکان با هم به رقابت می پردازند.

«علی صفدری» با بیان اینکه از این آثار ۱۴ اثر به مرحله نهایی راه خواهد یافت، اظهار داشت: در این دوره از جشنواره ملی تئاتر مرصاد؛ آثاری از ۱۲ شهرستان از ۹ استان شرکت دارند.

چهاردهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد در کرمانشاه کلید خورد

وی با بیان اینکه ۱۲۰ هنرمند در چهاردهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد حضور دارند؛ بیان داشت: آثار جشنواره ملی تئاتر مرصاد در سه مکان اسلام آباد غرب، حمیل و بزمیرآباد منطقه شایان به نمایش در خواهند آمد.

مدیرکل فرهنگ اراشاد و اسلامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، هنر و نمایش را بهترین ابزار برای تبیین و روشنگری و انتقال پیام به مخاطبان عنوان کرد و از حمایت قوی تر از این جشنواره تئاتر در سال آینده خبر داد.

صفدری در ادامه محتوای بیشتر آثار جشنواره ملی تئاتر مرصاد را مرتبط با بازسازی جنایت منافقین کوردل علیه مردم ایران بویژه در عملیات مرصاد اعلام کرد که تا امروز همچنان این جنایات در قالب پروژه های مختلف ادامه دارد.

گفتنی در این مراسم با حضور محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه از پوستر شعر ملی مرصاد و همچنین از کتاب آثار برگزیده دوره گذشته جشنواره ملی تئاتر مرصاد رونمایی شد.

چهاردهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد در کرمانشاه کلید خورد

در پایان این مراسم یک نمایش خیابانی نیز به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌عملیات مرصاد روزهای چهارم و پنجم مردادماه ۶۷ با رمز یا صاحب الزمان (عج) بمنظور مقابله با حرکت منافقین و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده از سوی نیروهای بسیج و سپاه با پشتیبانی ارتش در اطراف شهر اسلام آبادغرب در استان کرمانشاه انجام گرفت.
در این عملیات که منافقین آن را عملیات فروغ جاویدان نامیدند، رجوی خود شخصاً و مطابق معمول، شرکت نداشت و از داخل خاک عراق، عملیات را هدایت می‌کرد. فرمان آتش را نیز مریم رجوی و البته از محل امنی در خاک عراق صادر کرد.
رزمندگان اسلام روز پنجم مرداد عملیات مرصاد را آغاز کردند و طی چندین ساعت، صدها تن از منافقین را به هلاکت رسانده و مابقی را به فرار وا داشتند. در این عملیات، رزمندگان اسلام از قسمت سه راهی اهواز (پشت پمپ بنزین اسلام آباد) دشمن را دور زدند و تلفات زیادی به منافقین وارد کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha