۱۰ تئاتر حوزه فرهنگ ایثار و شهادت کرمانشاه به مسابقه استانی راه یافت

کرمانشاه - ایرنا - رئیس اداره هنری ،اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از راهیابی ۱۰ تئاتر حوزه فرهنگ «ایثار و شهادت» به مرحله استانی خبر داد و گفت: این ۱۰ اثر برای راهیابی به مسابقات کشوری به مدت دو روز از بیست و ششم آذر در محل تالار غدیر شهر کرمانشاه باهم به رقابت می‌پردازند.

«جعفر زارعی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این ۱۰ اثر در بخش تئاتر خیابانی و صحنه ایی باهم دیگر به رقابت می پردازند و در پایان ۲ اثر برگزیده بصورت مستقیم به جشنواره ملی "یزد" راه پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این مسابقات تئاتر با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و انجمن نمایش استان کرمانشاه برگزار می شود، گفت: محور و موضوع تمام آثار در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است.

زارعی گفت: این مسابقه هنری روز شنبه بیست و ششم آذر ماه راس ساعت ۱۰ و ۳۰ صبح با حضور داوران کشوری در تالار غدیر شهر کرمانشاه شروع می شود.

رئیس اداره هنری ،اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برنامه های روز نخست مسابقات تئاتر حوزه فرهنگ ایثار و شهادت را؛ "پرونده در دست بررسی" به کارگردانی بیژن مرادی، "صحفه آخر" به کارگردانی قباد دارابی، "آرامگاه" به کارگردانی محمد هاشم پور، "صندوق خلیج فارس" به کارگردانی بهاره کرمی و "۵۹" به کارگرادانی فرانک وکیلی فر اعلام کرد.

زارعی همچنین برنامه های روز دوم تئاتر فرهنگ "ایثار و شهادت" استان کرمانشاه را؛ "روز داوری" به کارگردانی بهاره کرمی، "ضربان" به کارگردانی فراهنک وکیلی فر، "مرداد تلخ و شیرین" به کارگردانی علی زیستی، "هناس" به کارگردانی سروش پیمبری و " وادی عشق "به کارگردانی مصطفی دهشت عنوان کرد.

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و یک هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha