۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85114037
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

آسمان گیلان تا اوایل هفته آینده آرام و آفتابی است

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸
کد خبر: 85114037
آسمان گیلان تا اوایل هفته آینده آرام و آفتابی است

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: اطلاعات و نقشه های هواشناسی نشانگر استقرار هوای نسبتا پایدار و جوی غالبا آرام تا اوایل هفته آینده در استان است.

سمانه نگاه عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر این اساس تا شنبه هفته آینده جوی غالبا آرام و آسمانی آفتابی برای استان گیلان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت در برخی از مناطق جلگه ای استان گیلان پدیده مه دور از انتطار نیست، اضافه کرد: طی این مدت با شکل گیری ناپایداری های محلی شرایط برای بارندگی های بهاری و رعد و برق در برخی مناطق فراهم می شود.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: از عصر یا شب شنبه آینده با نفوذ سامانه ناپایدار، بارندگی گاهی رگباری و شدید و وزش باد به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها موقتی شدید و رعد و برق پیش بینی شده که اطلاعات بیشتر طبق آخرین اطلاعات و نقشه های هواشناسی طی روزهای آینده اعلام‌ می شود.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با یک درجه خنک‌ترین و فومن با ۲۵ درجه گرمترین شهرهای گیلان بودند، اظهار کرد: دمای فعلی رشت مرکز استان ۲۴ درجه است و رطوبت این شهر هم ۸۰ درصد است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز از شالیکاران استان خواست نا با توجه به شرایط جوی آرام و پایدار در استان برای نشاء برنج اقدام کنند.

صالح محمدی عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون عملیات نشاء در بیش از ۵۰ درصد از ۲۳۸ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان انجام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی گیلان مبنی بر شرایط آب و هوایی و دمای مناسب طی چند روز آینده ضروریست تا شالیکاران نسبت به عملیات نشاء در اراضی شالیزاری اهتمام کنند.

باران شدید طی یکشنبه و دوشنبه گذشته موجب آبگرفتکی معابر، شالیزارها و تخریب سردهنه های کشاورزی گیلان شد و طی ۴۸ ساعت ۱۲۲ میلیمتر باران در آستارا بارید. بیشتر بخوانید: بیشترین بارندگی اخیر گیلان با ۱۲۲ میلیمتر درآستارا ثبت شد

سرپرست فرمانداری تالش گفت: بیش از ۷۰ درصد سردهنه‌های زمین‌های کشاورزی در این شهرستان تخریب شده‌ که نیازمند اقدام جهادی برای بازسازی است. بیشتر بخوانید: بیش از ۷۰ درصد سردهنه‌های زمین‌های کشاورزی تالش تخریب شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha