۱۱.۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به تنش آبی کشور اختصاص یافت

مشهد-ایرنا- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مساله تنش آبی در کشور اختصاص یافته که خراسان رضوی نیز از این اعتبارات بهره مند می شود.

به گزارش ایرنا، محمد حسن نامی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اسفندماه پارسال نیز به سبب شرایط ویژه خراسان رضوی در حوزه کمبود آب، هزار میلیارد تومان اعتبار به این استان اختصاص یافت.

وی بیان کرد: تنش آبی صرفا برای جمهوری اسلامی نیست بلکه در برخی کشورهای دیگر نیز وجود دارد، برای این منظور نیز از چند سال قبل پروژه انتقال آب از دریای عمان به سه استان خراسان رضوی ، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان پیش بینی شد تا بتوان آب را به این استانها منتقل کرد، اجرای این طرح پنج ساله بوده که ۲ سال از آن گذشته و بودجه لازم هم برای آن در نظر گرفته شده است.

او اظهار داشت: امسال مشکل خاصی در تامین آب خراسان رضوی بویژه مشهد نخواهیم داشت، از پنج منبع دیگر برای تامین آب مشهد پیش بینی های لازم انجام گرفته و جای نگرانی نیست.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مردم بدانند که با کمبود آب مواجه هستیم لذا باید در مصارف خود بویژه در مصارف کشاورزی از آبیاری غرقابی جلوگیری شود، چاه های غیرمجاز باید حتما مسدود شوند، لازم است در برخی موارد به منظور حفظ حقوق عامه محدودیت هایی هم در استفاده از چاه های آب مجاز ایجاد شود که این مهم برای منافع ملی مهم است.

نامی در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود گاز در خراسان رضوی اظهار داشت: قرار است خط لوله گاز مستقیمی از منابع گازی کشور برای استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی ایجاد شود که بزودی این طرح اجرا می شود.

وی همچنین به سوال خبرنگاری در خصوص اعمال خاموشی برای صاحبان صنایع در تابستان امسال گفت: بستگی به میزان مصرف برق دارد، تلاش خواهیم کرد که قطعی برق برای صنایع و بخش کشاورزی ایجاد نشود، وزارت نیرو نیز برنامه هایی دارد اما باید مدیریت مصرف از سوی مردم اعمال شود و آنان در ساعات پرمصرف برق از، استفاده از وسایل برقی خود را محدود کنند و صاحبان صنایع نیز از برق تولیدی خود بهره گیرند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طرحی پیش بینی شده است که بتوان از موتورهای تولید برق در کارخانه های داخلی مانند شرکت "دکا" برای کل کشور تهیه کرد که دو منظوره بوده و می تواند گاز و گازوئیل را به عنوان سوخت استفاده و برق تولید کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha