ادامه جهاد آبرسانی به روستاییان؛ فاز نخست پروژه اسماعیلی جیرفت وارد مدار شد

جیرفت- ایرنا- تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای روستاییان یکی از برنامه های دولت بوده که پیگیری شده و در روستاهای مختلف جنوب استان کرمان هم دنبال می شود؛ در این زمینه اخیرا سه هزار نفر دیگر در بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت از این نعمت بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا با اینکه روستاییان از گذشته، خود به شکلی آب آشامیدنی را از چشمه، رودخانه یا چاه تامین کرده اند اما این باعث نشده است که دولت دغدغه تامین آب سالم و بهداشتی برای این ساکنان نداشته باشد.

به همین دلیل برای اطمینان از اینکه روستاییان از آب سالم و بدون کوچکترین آلودگی بهره مند می شوند به صورت مستمر راه اندازی مجتمع های آبرسانی را پیگیری کرده است.

در همین راستا هم دولت و هم قرارگاه خاتم با تامین اعتبارات دولتی در حال راه اندازی مجتمع های مختلف هستند که یکی از این مجتمع ها روز گذشته(چهارشنبه) در جیرفت به بهره برداری رسید.

مدیر امور آب و فاضلاب جیرفت در این باره روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: فاز اول پروژه آبرسانی مجتمع حیدرآباد بخش اسماعیلی شهرستان برای روستاهایی با سه هزار نفر جمعیت و با هشت کیلومتر خط انتقال و شبکه داخلی به بهره برداری رسید.

علی مشایخی با بیان اینکه اعتبار فاز اول این طرح ۸۰ میلیارد ریال بوده اضافه کرد: برای اجرای طرح ۷۰۰ متر خط برق و یک حلقه چاه به عمق ۱۸۰ متر و حداکثر دبی ۴۸ لیتر بر ثانیه حفر و تجهیز شد.

وی ادامه داد: این مجتمع با ۷۰۰ خانوار و سه هزار نفر جمعیت شامل روستاهای حیدرآباد علیا، حیدرآباد سفلی، جهاد آباد، حسن آباد، الله آباد ابوسعیدی و شهرک اسماعیلی سفلی می شود.

مشایخی با اشاره به اینکه فاز دوم پروژه نیز به منظور ذخیره آب برای این روستاها در دست اقدام است گفت: احداث ۲ باب مخزن ۵۰۰ متر مکعبی و اجرای ۱۵ باب حوضچه شیرآلات با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در فاز دوم این طرح اجرا می شود.

جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha