۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۰۸
کد خبر: 85092689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پای کمبود آب جیرفت به شورای اداری کشیده شد

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۰۸
کد خبر: 85092689
پای کمبود آب جیرفت به شورای اداری کشیده شد

جیرفت- ایرنا- کمبود و مشکلات حاد آب شرب شهرستان جیرفت و توقف طرح های آبرسانی روستاهای این شهرستان که قرارگاه خاتم پیمانکار آن است به موضوع مهم شورای اداری شهرستان تبدیل شد. 

به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان جیرفت عصر سه‌شنبه در شورای اداری، تامین آب شرب و آب کشاورزی را اولویت اول فرمانداری دانست و گفت: نیاز به تامین آب شرب پایدار در جیرفت ضروری است و چالش مهمی برای شهر محسوب می شود.
احمد بلندنظر با اشاره به طرح های آبرسانی روستایی افزود: امور آب و فاضالاب جیرفت باید پیگیر مطالبات پیمانکاران به ویژه قرارگاه خاتم باشد چون که در جبالبارز و ساردوئیه به دلیل مطالبات پیمانکاران کار تعطیل شده است.
وی تاکید کرد: در بیشتر مناطق کوهستانی و بیشتر بخش های اسماعیلیه کمبود آب شرب خواهیم داشت.
بلندنظر ادامه داد: سال گذشته اعتبارات ۴۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات آب پیش بینی شد که ۳۰ درصد آن تخصیص یافت در نتیجه کارهای خوب و ماندگاری هم انجام شد.
وی یادآور شد: شهرستان جیرفت در سایه ادارات کل و به دلیل نداشتن نمایندگی شهرستان در برخی از این ادارات، مورد کم لطفی هایی قرار گرفته است.
فرماندار شهرستان جیرفت اضافه کرد: بخش های اسماعیلیه، جبالبارز و ساردوئیه در شاخص هایی عقب ماندگی دارند که انتظار می رود مدیران برای رفع آن کمک کنند.

وی با اشاره به ساماندهی فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: در مسیرهایی که گاز رسانی انجام شده است مشترکان استفاده از گاز را اغاز کنند چون سهمیه نفت آنها قطع می شود.
وی ادامه داد: شرکت نفت استان در پاسخگویی به نیازهای مردمی ناتوان است و صورت مساله را با عدم تامین به موقع سوخت در جایگاه‌ها پاک می کند.
فرماندار شهرستان جیرفت تاکید کرد: بزرگترین مشکلات در شهرستان، در زمینه نفت سفید، سیلندر گاز، بنزین و نفت گاز بوده است.
وی یادآور شد: هنوز جایگاه‌های نفتی وجود دارد که مردم با وجود اینکه ماه ها پیش کارت کشیدند و با اینکه به فصل گرما نزدیک می‌شویم اما نفتی نگرفته‌اند.
بلندنظر با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی باید انبار ذخیره فرآورده‌های نفتی در جنوب احداث کند، اضافه کرد: تامین قطعات و لوازم یدکی جایگاه‌های سوخت هم با مشکل مواجه است.
وی خواستار تفکیک ادارات و افزایش نیروها در شرکت فرآورده‌های نفتی در جنوب شد.

نماینده مجلس: ادارات امور سرمایه‌گذاران را تسهیل کنند

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه جلوگیری از خروج سرمایه نیاز به آماده سازی شرایط و زیرساخت ها دارد، افزود: ادارات مختلف با سرمایه‌گذاران همراهی و امور آنها را تسهیل کنند.
ذبیح الله اعظمی یادآور شد: مقرر شده شرکت کشت و صنعت در اسفندقه مرغداری راه اندازی کند اما مشکل چاه آب دارند بر این اساس از مسوولان می‌خواهم اجازه حفر چاه بدهند.

پای مشکل کمبود آب جیرفت به شورای اداری کشیده شد

امام جمعه جیرفت: تشکیل استان کرمان جنوبی پیگیری شود

امام جمعه شهرستان جیرفت هم در این نشست با اشاره به سخنان رییس جمهور در مورد تشکیل استان کرمان جنوبی در سفر به جیرفت اظهار کرد: تشکیل استان کرمان جنوبی طول کشیده و فرسایشی شدن آن تبعاتی دارد و هر تاخیری می تواند موجب آفاتی باشد.
حجت‌الاسلام میثم تارم افزود: از نمایندگان جنوب استان می خواهم پیگیر تشکیل استان شوند تا دولت هرچه زودتر لایحه آن را به مجلس بیاورد و قبل از انتخابات در مجلس مطرح شود.
وی ادامه داد: باید زمینه تحقق اداره کل برای اداراتی که در جنوب استان اداره کل ندارند فراهم شود.
امام جمعه جیرفت تاکید کرد: راه اندازی مرکز صدا و سیمای جنوب استان کرمان نیز باید پیگیری و مقدمات و زیرساخت های آن فراهم شود.

قرارگاه خاتم بی دلیل پروژه‌ها را متوقف کرده است

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت هم گفت: آب شرب چالش اصلی شهرستان جیرفت است و به طور حاد مشکل جدی در شهر و روستا داریم که رفع آن فراتر از توان ما است.
علی مشایخی با بیان اینکه قرارگاه خاتم بیش از ۱۰۰ پروژه را در پیمان دارد، افزود: در ۲۵ اسفند قول تحویل کار تا فروردین را دادند اما به بهانه نگرفتن اعتبار کار را تعطیل کردند البته با پیگیری متوجه شدیم پول پرداخت شده است.
شهرداری آب شرب را صرف فضای سبز می‌کند

مشایخی با بیان با هزینه بسیار سنگین آب تامین می شود و ماهی ۲.۵ میلیارد تومان هزینه برای گندزدایی و حذف آرسنیک صورت می‌گیرد، ادامه داد: این ظلم به مردم است که در قسمتی از شهر مردم آب ندارند در بخشی دیگر از شهر آب شرب توسط شهرداری برای فضای سبز استفاده می شود.
وی یکی دیگر از مشکلات آب و فاضلاب جیرفت را مساله زون آبی شهرستان دانست و گفت: این موضوع برای یک بار برای همیشه باید رفع شود.
مشایخی اضافه کرد: قابل قبول نیست، زون آبی مورد تصرف و ساخت و ساز قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha