۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85114594
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

برگزیدگان جشنواره "نقالان سوره" در خراسان شمالی معرفی شدند

بجنورد- ایرنا- رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۹ دانش آموز در جشنواره نقالان سوره با حضور مسوولان استانی امروز "پنجشنبه"در محل تالار شمس مجتمع فرهنگی هنری گلشن معرفی شدند.

امید ایزانلو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جشنواره دانش آموزی نقالان سوره با موضوع نقل زندگی شهدای شاخص استان و ۲ تن از قهرمانان ملی مبارزه با استعمار از اواخر پاییز پارسال با همکاری حوزه هنری استان و اداره کل آموزش و پرورش‌ آغاز شد.

وی افزود: ۲۶۶ اثر به این جشنواره ارسال شد که تعداد ۶۳ اثر به بخش داوری راه پیدا کرده و تعداد ۲۰ اثر استانی در مرحله اول برگزیده شدند تا در مرحله نهایی داوری شوند.

رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: کارگاه های آموزشی در مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش جهت آماده سازی دانش آموزان برگزیده برای مرحله نهایی برگزار شد و همه شرکت کنندگان می توانستند در این کارگاه نیز شرکت کنند که ۲۰ نفر دانش آموز برگزیده در سطح مدارس اجرا کردند.

ایزانلو تصریح کرد: در نهایت ۹ دانش آموز چهار پسر و پنج دختر از شهرستان بجنورد و فاروج هریک چهار نفر و شهرستان رازو جرگلان یک نفر در تمامی مقاطع تحصیلی برگزیده شدند.

وی افزود: این جشنواره در سال آینده در سطح ملی با دبیرخانه ای خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha