استاندار خراسان‌شمالی: منابع کتابخانه‌های مدارس استان به روز شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: منابع کتابخانه‌های مدارس استان برای جذب دانش آموزان به کتابخوانی و پاسخگویی به نیازهای آموزشی آنها باید به روز شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی خراسان شمالی اظهار کرد: تجهیز کتابخانه های مدارس از ملزومات افزایش سرانه مطالعه است از این رو آموزش و پرورش و سایر دستگاه های مرتبط باید به روز رسانی منابع این فضاهای آموزشی را در دستور کار قرار دهند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: در طرح های نوسازی مدارس استان نیز باید فضایی مناسب برای ایجاد کتابخانه ها در نظر گرفته شود.

حسین نژاد با اشاره به نقش سازنده کتاب در جامعه گفت: جدای از کودکان و نوجوان باید فرصت مطالعه را در خانواده‌ها نیز ایجاد کنیم که این امر با فضاسازی مناسب در سطح شهر محقق می شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: در واقع جایگاه والای کتاب و مطالعه باید برای افراد جامعه با روش های گوناگون تببین شود تا آنها به سمت کتابخوانی سوق پیدا کنند.

وی با اشاره به ساخت هشت هنرستان مصوب سفر استانی رییس جمهور، گفت: صنایع خراسان شمالی عهده دار ساخت هنرستان های مصوب سفر استانی دولت هستند و اداره راه و شهرسازی نیز باید در جانمایی این مکان های آموزشی سریع تر عمل کند.

معلمان هدایتگران جامعه به سوی دانایی

امام جمعه بجنورد نیز در این جلسه گفت: معلمان راهنمای نسل آینده به سوی دانایی هستند که با اتکا به دانش، تجربه و تعهد، رسالت خود را همواره به جا آورده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری افزود: معلم چون با خدا عهد کرده و از او الگو گرفته، کارش را به درستی انجام می دهد به گونه ای که امانت الهی یعنی کودک و نوجوان را هدایت و راهبری می کند.

وی خاطرنشان کرد: علم و دانش باید انسان را به خدا برساند نه به ارزش های غیر الهی و این امر زمانی میسر می شود که در مسیر تعالی گام برداشته شود.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha