به گزارش ایرنا، عمار ایزدیار روز پنجشنبه خبرنگاران گفت: از این مقدار ۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه و تکمیل قطار شهری و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی بخش اتوبوسرانی هزینه می شود.
وی بیان کرد: این امر با سهم مشارکت ۵۰ درصدی دولت محقق خواهد شد.
ایزدیار گفت: دوره بازپرداخت این اوراق چهار سال است و با اجازه سررسید و اخذ کارمزدهای لازم از این محل در حوزه قطار شهری و اتوسرانی هزیته می شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: این اوراق در سال ۱۴۰۳ وارد حوزه قطار شهری و اتوبوسرانی خواهد شد.
خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه تاکنون ۶.۵ کیلومتر آن تکمیل و به صورت آزمایشی فعال شده است.
همچنین بخش اتوبوسرانی کرج حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دارد که می بایست به بیش از یک هزار دستگاه افزایش یابد.
تعداد اتوبوس های فعال مدیریت شهری کرج در دهه ۸۰ حدود یک هزار۳۰۰ دستگاه بود که اکنون به علت فرسودگی این ناوگان وکمبود منابع مالی تعداد آنها کاهش یافته است.
نظر شما