۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85087796
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهردار: سال ۱۴۰۲ برهه طلایی حمل و نقل عمومی کرج هدفگذاری شده است

کرج - ایرنا - شهردار کرج با اشاره به اهتمام مدیریت شهری به تکمیل پروژه خط ۲ قطار شهری و توسعه زیرساخت های اتوبوسرانی و تاکسیرانی کرج اعلام کرد: سال ۱۴۰۲ برهه طلایی در توسعه حمل و نقل عمومی این کلانشهر هدفگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، مهرداد کیانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از برخی پروژه های حمل و نقل عمومی کرج افزود: تکمیل قطعات خط ۲ قطار شهری کرج به عنوان مهمترین دغدغه شهروندان در اولویت مدیریت شهری قرار گرفته است.

شهردار کرج افزود: امسال برنامه‌های فراوانی برای بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل شهری در حوزه مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی داریم و این برنامه‌ها برای رقم خوردن سال طلایی حمل و نقل عمومی در شهر کرج با شتاب و دقت دنبال می کنیم.

شهردار: سال ۱۴۰۲ برهه طلایی حمل و نقل عمومی کرج هدفگذاری شده است

وی اجرای پروژه «بی‌آر تی» (اتوبوس تندرو) به عنوان یکی از برنامه های بهبود حمل ونقل عمومی برشمرد و گفت : امسال مدیریت شهری کرج در نظر دارد که خط ویژه اتوبوس تندرو به طول ۳۰ کیلومتر و با در نظر گرفتن ۳۹‌ ایستگاه را به بهره‌برداری برساند.

کیانی با تأکید بر اینکه امسال بودجه خوبی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های مرتبط در کرج پیش بینی شده است، گفت: نوسازی و بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی برای تشویق مردم به استفاده از این ناوگان را هدافگذاری کرده ایم.

شهردار کرج بیان کرد: با توجه به رشد سریع جمعیت و معضلات ترافیکی و آلودگی هوا در کرج ، باید نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی در حوزه ناوگانی آن یعنی افزایش تعداد اتوبوس‌ها و نوسازی تاکسی ها اقدام شود.

کیانی با اشاره به خرید اتوبوس‌های جدید و بازسازی تاکسی‌های «ون» در کرج گفت: برای مقابله با آلودگی هوا و کاهش معضل ترافیک باید مردم را به استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل تشویق کنیم.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه عملیات احداث آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شد که تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است.

شهردار: سال ۱۴۰۲ برهه طلایی حمل و نقل عمومی کرج هدفگذاری شده است

قطعه نخست این خط به طول ۶.۵ کیلومتر اسفند ماه سال گذشته با حضور وزیر کشور به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

همچنین کلانشهر کرج اکنون دارای حدود ۵۵۰ دستگاه اتوبوس عمومی و حدود ۱۳ هزار دستگاه تاکسی است .که بخشی از آنها فرسوده هستند .

روزانه بیش از یک میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی کرج جابه جا می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha