۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85114630
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسابقات کمان سنتی قهرمانی کشور در سبزوار آغاز شد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبر: 85114630
مسابقات کمان سنتی قهرمانی کشور در سبزوار آغاز شد

سبزوار- ایرنا- نخستین مرحله مسابقات کمان سنتی قهرمانی کشور، به منظور رتبه‌بندی افراد و انتخابی تیم ملی، روز پنجشنبه در ورزشگاه شهید مظهری سبزوار آغاز شد.

رییس هیات تیراندازی باکمان سبزوار در حاشیه این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سبزوار را قطب رشته ورزشی "کمان سنتی" خراسان رضوی دانست و گفت: این مسابقات با حضور ۶۰ ورزشکار از ۱۲ استان کشور و در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان مرد و زن برگزاری می شود.

مرضیه آتش‌افروز با بیان اینکه این شهرستان برای نخستین بار در سال های اخیر میزبان این رویداد ورزشی مهم شده است، گفت: ۱۲ داور برجسته فدراسیون تیروکمان قضاوت این مسابقات را برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: سبزوار مدال‌آوران بسیاری در رشته کمان سنتی دارد و هم‌اکنون حدود ۳۰ کماندار حرفه‌ای در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ۲ گروه مردان و زنان در این شهرستان فعالیت دارند.

مسابقات کمان سنتی قهرمانی کشور در سبزوار آغاز شد

وی گفت: در رشته ورزشی تیراندازی با کمان، ساده‌ترین نوع کمان، کمان سنتی است و کمان‌های ریکرو، کراسبو و کامپوند از دیگر انواع کمان‌های این رشته هستند و مسابقات کمان به طور گسترده در جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شود که شرکت کنندگان با کمان‌ها و لباس‌های محلی خود در آن شرکت می‌کنند.

بیش از ۶ هزار ورزشکار در ۳۸ هیات ورزشی شهرستان سبزوار سازماندهی شده‌اند که در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی فعالیت دارند.

سبزوار در۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha