۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85114665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هویت ملی و دینی مردم و جوانان هدف قرار گرفته است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: دشمن به هویت ملی و دینی ملت ایران به ویژه جوانان، چشم طمع بسته و آن را نقطه هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمد مختاری روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سومین روز خاکسپاری شهید تازه شناسایی شده دفاع مقدس، "رجب حسین‌زاده" و هفتمین روز شهادت "محمدرضا اسداللهی" شهید مدافع وطن که در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد افزود: در جریان اغتشاشات پاییز سال گذشته مشکل ۹۵ درصد جوانان مسایل اقتصادی نبود بلکه مسائل مربوط به آزادی و حد و مرز آن مطرح بود.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با رواج بی بند و باری در جامعه ارزش‌ها را نابود کند گفت: اگر تدبیر نکنیم؛ خانواده‌ها، حوزه، دانشگاه، دولت و ملت دست به دست هم ندهند دشمن در آخرین حربه خود در جنگ شناختی، ضربه می‌زند لذا ذلت بر ما تحمیل خواهد شد.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: روابط آزاد یک آسیب برای انسانیت است و تا زمانی که جان، مال و ناموس مورد تهدید دشمن باشد باید ایستادگی و مقابله کرد.

وی گفت: راهی جز مقاومت، مقابله، شهادت و ایستادگی برای دفاع از مقدسات نداریم تا بتوان ارزش‌های دینی و ملی را به نسل‌های آینده منتقل کنیم همانطور که امام حسین (ع) در این راه جان خود و عزیرانش را فدا کرد.

حجت‌الاسلام مختاری تصریح کرد: اگر همه با هم متحد شوند دشمن نا امید شده و فشار را کم می‌کند لذا تنها راه، قوی شدن است.

وی گفت: از اوایل دهه ۴۰ و زمانی که جرقه انقلاب اسلامی زده شد، شهدای زیادی تقدیم اسلام شده و حدود ۳۰۰ هزار شهید در این راه جان خود را فدا کردند هزاران نفر هم مجروح، جانباز یا اسیر شدند.

مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه جریان شهادت همچنان ادامه دارد افزود: مهمترین سرمایه کشور نیروی انسانی است با این حال این تعداد انسان در کشور توسط مستکبران و منافقان شهید شدند.

وی اظهار داشت: زمانی که اروپا در توحش زندگی می‌کرد جهان اسلام پیشرفت‌های چشمگیری داشت لذا به خاطر احیای هویت ایرانی اسلامی لازم است که شهید بدهیم.

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه هویت ایرانی در چند قرن اخیر آسیب جدی دید گفت: به خاطر دوران‌های متمادی سلطنت پادشاهان بر این سرزمین، خاک کشور ایران به یک سوم کاهش یافت و شرم‌آور است که هنوز عده‌ای دم از سلطنت‌طلبی می‌زنند.

وی افزود: دیدیم در دوران جنگ تحمیلی همه دنیا هماهنگ شدند اما یک وجب از خاک ایران را نتوانستند تصرف کنند لذا این به معنای حکومت واقعی است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید این وقایع در کتاب‌های درسی گنجانده شود تا ذهن نسل جوان در فضای مجازی دچار سردرگمی نشود زیرا خیانت‌هایی که پادشاهان در تاریخ به کشور کردند موجب لکه‌دار شدن هویت ایرانی شد.

وی بیان کرد: حکومت اسلام بر ایران مهمترین خواسته همه ما است و باید برای این هدف ایستادگی کنیم، حجاب از ضروریات اسلام بوده لذا منکر آن کافر محسوب می‌شود.

هویت ملی و دینی مردم و جوانان هدف قرار گرفته است

حجت‌الاسلام مختاری افزود: روحانیت به مثابه دانشگاه دین است به همین دلیل دشمن برای مقابله با دین، حوزه‌های علمیه را هدف قرار داده تا بساط دینداری از کشور جمع شود.

وی گفت: دشمن از اسلام احساس خطر می‌کند و تلاش دارد که دین را از ملت ایران بگیرد تا راه غلبه بر این کشور برایش باز شود.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: مسلمانی، اعتقاد به خدا و قیامت هنگامی که با غیرت ایرانی جمع شد، معجزه دفاع مقدس را به وجود آورد چرا که بسیاری از رزمندگان با ایمان و عشق راسخ وارد میدان جنگ شدند.

وی افزود: ایران همچنان با تمامیت ارضی برای مردمش ارزشمند است و اقلیت وطن‌فروش نمی‌توانند به خواست اربابان خود این خاک را تکه تکه کند.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: در هیچ جای دنیا نیروهای نظامی و انتظامی از مقدساتی همچون آرمان‌های بزرگ دفاع نمی‌کنند لذا این ویژگی ممتاز برای نیروی انتظامی و نظامی کشور ما یک افتخار است و راه شهادت همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران برای دشمنان طعمه بزرگی است افزود: به خاطر جایگاه راهبردی ایران در منطقه و جهان استکبار به دنبال منافع نامشروع بوده و تلاش مذبوحانه دارد تا ایران را به استعمار بکشد اما با درایت و تدبیر رهبری و همت مردم به هدف شوم خود نمی‌رسد.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: برای اینکه دشمن به این هدف نرسد باید هرگونه فشاری را تحمل کنیم و در فتنه‌ها پیروز شویم.

وی با اشاره به فتنه‌های مختلف دشمن علیه ملت ایران اظهار داشت: جنگ تحمیلی هشت ساله فتنه بزرگی بود اما فرزندان این مرز و بوم درسی به دشمن دادند که آنها از حمله نظامی ناامید شدند.

حجت‌الاسلام مختاری افزود: لذا به دنبال تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی و تحریف و دروغ از طریق فضای مجازی هستند تا فکر و ذهن نسل جوان را تخریب کنند اما ملت آگاه تاکنون فریب نخورده و نمود ارادت مردم در تشییع شهدا دیده می‌شود.

وی گفت: مردم می‌فهمند که اگر انقلاب نباشد تمامیت ارضی و هویت دینی ما آسیب می‌بیند لذا تا وقتی که هویت دینی و ایرانی مورد طمع دشمن باشد، باید ایستادگی کرد.

پیکر پاسدار شهید رجب حسین‌زاده که پس از ۴۰ سال به آغوش وطن بازگشت، روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور پرشور مردم تشییع شد و در گلزار شهدای بیرجند آرام گرفت.

شهید رجب‌ حسین‌زاده ۱۷ شهریور سال ۱۳۶۲ وقتی ۱۸ سال داشت در عملیات والفجر سه در منطقه مهران به شهادت رسید و پیکرش بعد از تفحص با آزمایش DNA شناسایی شد.

سرهنگ دوم محمدرضا اسداللهی فرمانده پاسگاه انتظامی چارک شهرستان بندر لنگه نیز ۲۲ اردیبهشت ماه حین درگیری و تعقیب و گریز پلیس هرمزگان با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید.

پیکر این شهید عرصه امنیت پس از تشییع در هرمزگان، به خراسان جنوبی منتقل شد و ۲۴ اردیبهشت ماه پس از تشییع در شهر بیرجند در زادگاهش روستای کوچ القار به خاک سپرده شد.

مراسم بزرگداشت این ۲ شهید والامقام امروز با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مسوولان استان و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha