مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی: موزه، رسانه‌ای صادق است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: موزه، رسانه‌ای بسیار بزرگ و صادق برای بازگو کردن وقایع و رویدادهای گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی صفری روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و روز موزه‌ها افزود: کمتر به هویت تاریخی و فرهنگی ایران بزرگ پرداخت شده است و اگر امروز شاهد برخی از جوانان هستیم که در بحث‌های هویتی دچار مشکل می‌شوند مقصر خودمان هستیم که نتوانستیم داشته‌های خود را بشناسانیم و جوان خود را با آن آشنا کنیم.

وی اظهار کرد: برگزاری مراسم‌هایی از این دست می‌تواند این شکاف بوجود آمده را پر کند و جوانان را با هویت ملی و فرهنگی پیوند دهد.

صفری با بیان اینکه برخی در صدد القای خود کم بینی به مردم هستند، ادامه داد: واکسن مقابله با این موضوع شناساندن و معرفی داشته‌های تاریخی و فرهنگی و بها دادن به آنها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به راهنمایان موزه‌ها گفت: مهمتر از موزه، راهنمایان این اماکن هستند که در این زمینه بهره گیری از تکنولوزی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنها لازم است.

وی با اشاره به اهمیت خانه‌های تاریخی یادآور شد: هر خانه تاریخی یک ظرفیت است و برای بناهای تاریخی کاربردی که تعریف شده راه اندازی موزه‌های تخصصی می‌تواند در جذب گردشگر برای استان و شهر موثر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی: موزه، رسانه‌ای صادق است

صفری ادامه داد: ۱۸ موزه در سطح استان وجود دارد که ۲ مورد مربوط به بخش خصوصی، ۶ مورد با همکاری دستگاه‌های دیگر مدیریت می‌شود و بقیه تحت مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به لزوم فعالیت موزه‌های مجازی هم اشاره کرد و افزود: این نوع موزه‌ها را در بستر اینترنت و وب می‌توان راه اندازی کرد و همچنین ظرفیتی برای معرفی بهتر هویت فرهنگی و تاریخی هستند.

صفری موزه ورزش و والیبال را نیاز استان عنوان کرد و بر راه‌اندازی آن تاکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی: موزه، رسانه‌ای صادق است

در این مراسم ۳۸ قطعه از کهن ترین آثار یافته شده در شمالغرب کشور رونمایی شد، این آثار شامل انواع سنگ‌های مختلف است که از وِیژگی های خاصی برخوردار هستند.

همچنین در این مراسم از فعالان موزه‌ها نیز با اهدا لوح تقدیر، قدردانی شد.

به گزارش ایرنا، از ۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد در تقویم جمهوری اسلامی هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha