۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 897
کد خبر: 85114818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراگیرترین رخداد ورزشی کشور با برگزاری مسابقات مینی‌فوتبال محلات رقم خورد

شهرکرد-ایرنا- سرپرست دبیری فدراسیون ورزش همگانی گفت: یکی از فراگیرترین دوره مسابقات ورزشی کشور با برگزاری مسابقات مینی‌فوتبال محلات جام ایرانیان از سوی این فدراسیون رقم خورده است.

ایمان متقیان‌نژاد روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:با توجه به حساسیتی که در فدراسیون وجود دارد و با حضور دکتر خلیلی به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش همگانی،با مشارکت حداکثری برای اجرای مسابقات مینی‌فوتبال در کشور برنامه‌ریزی شد.

وی یادآور شد: در این دوره از مسابقات جام مینی فوتبال بیش از ۴۰ هزار تیم از سراسر کشور حضور دارند و اکنون نماینده ایران در رقابت‌های انتخابی مسابقات بین‌المللی مینی فوتبال(فیجیتال)۲۰۲۴ روسیه در شهر کازان روسیه شرکت کرده است.

متقیان‌نژاد اظهار داشت: اکنون دکتر سینا کلهر به عنوان معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و حضور دکتر خلیلی در راس هرم فعالیت خوبی در حال انجام است و حمایت از ورزش همگانی در اولویت‌ وزارت ورزش و جوانان است.

وی در پاسخ به این سوال ایرنا که برگزاری مسابقات مینی فوتبال از سوی فدراسیون ورزش های همگانی با برنامه های فدراسیون فوتبال همپوشانی ندارد؟ گفت:فیفا درباره مینی فوتبال ورود نکرده است و مینی فوتبال برای توسعه فعالیت‌های بدنی و ورزشی بین همه گروه‌های سنی مردم است و در حوزه اختیارات اجتماعی نیز فعالیت‌های شهرداری است و هیچ همپوشانی با فوتبال قهرمانی ندارد.

به گفته وی، بزودی رشته ورزشی گل کوچک نیز با راه‌اندازی کمیته این رشته ورزشی در فدراسیون ورزش همگانی فعال خواهد شد.

سرپرست دبیری فدراسیون ورزش همگانی در پاسخ به این سوال که ادعای شکستن رکورد بیشترین جمعیت در ورزش‌های پیاده‌روی عمومی در ایران چگونه است؟ افزود: فدراسیون جهانی ورزش برای همه(تافیسا) که در حوزه ورزش‌های همگانی فعالیت دارد و بار از عملکرد فدراسیون ورزش همگانی جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در جهان یاد کرده است.

متقیان‌نژاد در خصوص تعداد ورزشکاران این فدراسیون یادآور شد: مخاطبان این فدراسیون همه مردم ایران هستند و ۸۵ میلیون نفر می‌تواند مورد توجه قرار گیرد و ورزش همگانی اگر حمایت شود پایه گذار ورزش قهرمانی است.

به گفته وی، برخی از دستگاه‌های اجرایی در دوره جدید ریاست فدراسیون همکاری مطلوبی را در راستای فعالیت‌بدنی با این فدراسیون دارند و همکاری مطلوبی با حضور شهرداری‌ها در بخش ورزش همگانی در حال شکل‌گیری است.

متقیان‌نژاد درباره اینکه عمومیت ورزشی در آینده چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: طرح ایستگاه ورزش همگانی در دوره جدید ریاست فدراسیون به صورت ملی با حمایت وزارت ورزش و جوانان اجرا خواهد شد.

بانوان پیشگام ورزش همگانی و پیاده‌روی عمومی

سرپرست نایب رییسی بانوان فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز گفت: مشارکت بانوان در ورزش همگانی و خانواده همیشه پر رنگ‌تر از آقایان بوده است و ۷۰ درصد از مخاطبان این فدراسیون را بانوان تشکیل می‌دهد.

زهرا مشهدی در این نشست افزود: اکنون با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته در فدراسیون در سال‌های مختلف، آمار نشان می‌دهد ۶۴ درصد بانو کم تحرک هستند که با توجه به تعامل با حوزه ورزش همگانی ورازت ورزش و سیاست گذاری کلان و برنامه‌های فدراسیون همگانی ارتقا سطح مشارکت همگانی در سطح این بخش رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: هزینه دوره‌‍های داوری و مربیگری در این فدراسیون نسبت به سایر رشته ورزشی بسیار کمتر است.

مشهدی ادامه داد: در پرداختن به ورزش صبحگاهی برای بانوان، ایجاد پارک‌های بانوان و اختصاص امکانات ورزشی ادارات به آنان مورد توجه قرار گیرد و توسعه ورزش شهروندی و همگانی نه تنها در حیطه کاری یک فدراسیون و یک هیات نیست بلکه نیاز است همه دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها در این بخش زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

سرپرست نایب رییسی بانوان فدراسیون ورزشهای همگانی گفت:با هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها در سطح کلان، در دوره جدید ریاست فدراسیون برای توسعه ورزش در بین آحاد مردم تعاملات خوبی اندیشیده شده است.

به گفته وی، در فدراسیون ورزش‌های همگانی ۴۲ کمیته و انجمن در حال فعالیت هستند که نقش مهمی در توسعه ورزش همگانی دارند و در سایر رشته‌های ورزشی نیز با توجه به مسئولیت و دستورالمعل‌های وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌های دیگر باید در کنار توجه به ورزش قهرمانی به بخش همگانی ورزش نیز توجه داشته باشند.

رییس هیات ورزش‌های همگانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت:پیاده‌روی عمومی در مرکز استان روز جمعه ۲۹ اردی‌بهشت‌ماه برگزار می‌شود و شهرستان‌های دیگر در این زمینه نیز درخواست میزبانی داده‌اند.

مرتضی محمدیان اظهار داشت:به مناسبت ششمین نکوداشت روز شهرکرد برنامه پیاده روی عمومی در شهرکرد برگزار می شود و با توجه به اینکه طی ۲ سال اخیر در زمان شیوع کرونا ورزشهای همگانی کمرنگ شده بود که اکنون زمان آشتی با ورزش پس از کرونا فراهم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha