۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85115567
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان: ازدواج آسان به فرهنگ تبدیل شود

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۲
کد خبر: 85115567
امام جمعه کاشان: ازدواج آسان به فرهنگ تبدیل شود

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: ازدواج آسان باید در جامعه ترویج شده و به یک فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ فرمودند که پاسخ کار فرهنگی باطل کار فرهنگی حق است،متدینان باید ازدواج آسان را ترویج کنند و جهیزیه و مراسمات سنگین حذف شود.

وی اظهار کرد:ازدواج های دانشجویی و آسان ترویج شود و کتاب هایی که در خصوص ازدواج آسان نوشته شده به زوج ها هدیه کنیم.

امام جمعه کاشان بیان کرد:روز دختر از مناسبت‌های هفته است،مرداک یهودی شصت شبکه تلویزیونی دارد و پشتیبان صد روزنامه و مجله بزرگ بوده و ۳۰۰ میلیون مخاطب دارد و این شیطان انسان نما می گوید قصد دارم موضوع مادر را در ایران لجن مال کنم.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: یکی از راه های لجن مال کردن جایگاه مادر در ایران، فیلم های کره ای و ترکی است که در آن شغل شریف خانه داری زنان سخیف نشان داده شده و فرزندپروری را سبک نشان می دهد،بی حیایی و بی غیرتی را ترویج می کنند تا از روابط نامشروع قبح زدایی کنند.

وی افزود:۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت است،مقام معظم رهبری هم فرمودند یکی از اشتباهات در گذشته بحث محدود کردن نسل بود که از اواسط دهه هفتاد باید متوقف می شد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: سازمان ملل اعلام کرد که در سال ۱۴۸۰ با این رشد زادآوری و موالید، جمعیت ایران به ۳۱ میلیون نفر کاهش می یابد و نیمی از این جمعیت بالای ۶۰ سال خواهند بود.

حجت‌الاسلام حسینی افزود:سازمان ملل در آمار دیگری اعلام کرد که سی سال آینده ایران از پنج کشور پیر جهان است.

وی تصریح کرد:کیسینجر ملعون‌ طراح جنگ جمعیتی بود و کسانی که در کشور طراحی های این فرد را در کشور اجرا کردند مرتکب گناه شده اند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:ایام شهادت شهید بروجردی از دیگر مناسبت های هفته است،این شهید والامقام با اخلاق خوب خود در کردستان افتخار آفرید، در سنندج وقتی خانمی در بحبوحه جنگ حامله و بیمار بود و هیچ آمبولانسی نمی توانست وی را به بیمارستان برساند،شخص شهید بروجردی این زن را به درمانگاه رساند.

حجت‌الاسلامحسینی گفت: رضاخان و محمدرضا پهلوی و شاهان قاجار دو سوم خاک ایران را جدا کردند و بحرین در سال ۱۳۵۰ از خاک ایران جدا شد اما در عملیات بیت المقدس پنج هزار کیلومتر از خاک ایران توسط رزمندگان اسلام از دشمن پس گرفته شد و ۱۹ هزار اسیر در این عملیات از عراق گرفته شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که خرمشهرها در پیش است معنای آن این است که باید نظریه پردازان فرهنگی ما مثل حسن باقری ها خرمشهرهای جدید را در عرصه فرهنگی فتح کنند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: باید امید جوانان تقویت شود و یکی از راه های تقویت امید این است که دستاوردهای انقلاب به درستی بیان شود.

وی افزود: باید کارهای ابتکاری فرهنگی تقویت شود،اسلام با لذت حلال موافق است و آن را ترویج می کند،جشن روز دختر با موازین شرعی و شعور برگزار شود.

وی اظهارکرد: مردم کاشان اگر یک بی حیایی را در یک نمایشنامه می بینند با غیرت خود به مسوولان هشدار می دهند.

وی تصریح کرد:اسلام با هنر موافق است اما با بی حیایی و فحشا مخالف است،در نمایشی که اخیرا در کاشان برگزار شد مسوولان با هم هم زبان هستند و اگر احساس شد در نمایش قصوری شده طبق قانون برخورد شود.
امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حکمت ۲۴ نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) می فرماید یکی از چیزهایی که گناه را می پوشاند این است که انسان به یک فرد فقیر کمک کند یا مشکل فرد گرفتاری را رفع کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha