اهدای ۱۹۵ تخته فرش‌ به نوعروسان استان سمنان در دهه کرامت آغاز شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: اهدای ۱۹۵ تخته فرش به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان به مناسبت دهه کرامت با اولویت نوعروسان یتیم و فرزندان محسنین و سادات در استان آغاز شد.

محمدحسین ذولفقاری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش هر تخته فرش اهداشده بین جامعه هدف اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان بین ۶ تا ۱۷ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: فرش‌های اهدایی به نیازمندان با اولویت نوعروسان یتیم و فرزندان محسنین و سادات با کمک خیر تهیه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با تاکید بر مشارکت خیران در کمک به نیازمندان، افزود: افراد نیک اندیش با مشارکت در پویش‌های «یک خشت در بهشت و خشت‌های بهشتی» در کمک به نیازمندان نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به یکهزار و ۸۰۸ مددجوی متقاضی مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن گفت: ۷۵۰ خانه برای خانوارهای زیر پوشش این نهاد در استان در دست ساخت است.

بر پایه آخرین آمار ارایه شده، ۱۷ هزار و ۵۸۰ خانوار در قالب ۳۸ هزار و ۸۲ نفر زیر پوشش کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان هستند که از این جمعیت زیر پوشش ۷۲ درصد معیشت‌بگیر و ۲۵ درصد غیرمعیشت‌بگیر است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

دهه کرامت همه ساله از سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می شود و تا سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) ادامه دارد. امسال برنامه‌های دهه کرامت از ۳۱ اردیبهشت تا دهم خرداد برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha