۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبر: 85116431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان مرکزی پیش‌بینی شد

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبر: 85116431
۳۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان مرکزی پیش‌بینی شد

اراک - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۳۰ مرکز تحویل و خرید تضمینی گندم امسال در شهرستان‌های این استان پیش بینی شد.

«غلامرضا ملکی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های فعال در حوزه خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در استان، این مراکز در راستای تسهیل در تحویل محصول گندمکاران در شهرستان‌های مختلف استان ایجاد شده‌ است.

وی ادامه داد: خرد تضمینی گندم از ابتدای خردادماه امسال در استان مرکزی آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه می یابد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت برای سال جاری را ۱۵۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: خرید تضمینی گندم با این قیمت در استان‌های جنوبی کشور در حال انجام است و خرید تضمینی این محصول تاکنون در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

ملکی از واردات ۱۸ هزار تن گندم در سال جاری به استان مرکزی خبرداد و افزود: واردات این محصول در راستای افزایش کیفیت آرد استان تا پایان سال جاری در دستور کار اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان قرار دارد.

وی اظهار کرد: جانمایی مناسب مراکز خرید در شهرستان‌های استان مرکزی، راه‌اندازی به موقع مراکز خرید، دریافت و ارسال اطلاعات گندمکاران به بانک‌های عامل برای پرداخت مطالبات کشاورزان و ایجاد انبار ذخیره مناسب متناسب با تولید گندم در مناطق مختلف استان از جمله اقدامات اداره کل غله و خدمات بازرگانی این استان برای تسهیل در خرید گندم در استان است.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha