آغاز به‌کار کنفرانس ملی «ارتقای سلامت و چالش‌های حقوقی آن» در مراغه

مراغه- ایرنا- کنفرانس ملی «ارتقای سلامت و چالش‌های حقوقی و پزشکی فرآروی آن» با حضور میهمانانی از سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه آغاز به‌کار کرد.

به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه روز یکشنبه در آیین آغاز به‌کار این کنفرانس بیان کرد: این کنفرانس که با مجوز وزارت علوم و با حمایت مادی و معنوی نزدیک به ۴۰ موسسه و نهاد علمی برگزار می شود با استقبال پژوهشگران مواجه شده است.

«دکتر بابک پورقهرمانی» با اشاره به اینکه از حدود ۲ سال قبل برای برگزاری این کنفرانس برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: کنفرانس ملی «ارتقای سلامت و چالش‌های حقوقی و پزشکی فرآروی آن» اولین رویداد ملی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه در سال جاری است و چندین رویداد ملی نیز در این واحد برگزار خواهد شد.

به گفته وی هم‌افزایی بین علوم مختلف از طریق برگزاری کنفرانس‌های علمی بین رشته‌ای میسر بوده و جزو رویکردهای دانشگاه آزاد اسلامی مراغه در سال‌های اخیر است و این کنفرانس ملی نیز مقالات علمی بین دو رشته پزشکی و حقوق را به جامعه علمی کشور ارایه می‌کند.

۴۱۲ مقاله در دبیرخانه کنفرانس وصول شد

دکتر جمال بیگی، دبیر علمی این کنفرانس ملی نیز با بیان اینکه دبیرخانه کنفرانس با اخذ مجوز از سال ۱۳۹۸ تشکیل شد اما به دلیل اپیدمی ( همه گیری ) کرونا به تاخیر افتاد، اضافه کرد: ۴۱۲ مقاله در دبیرخانه این کنفرانس وصول شده بود که ۱۳۰ مقاله پذیرش نشد و ۳۰۹ مقاله به صورت سخنرانی، پوستر و چاپ در مجموعه مقالات کنفرانس پذیرش شد.

وی با تاکید بر اینکه این کنفرانس علمی در حقیقت پس از سه‌ونیم سال تلاش به ثمر نشست، اظهار کرد: از برگزاری این کنفرانس ۱۲ دانشگاه دولتی و آزاد، ۱۲ فصلنامه علمی، هفت مرکز تحقیقاتی و ۱۵ سازمان و نهاد دولتی حمایت کردند.

به گفته وی در کمیته داوری مقالات بالغ بر ۶۰ نفر با تخصص‌های حقوقی و سلامت همکاری کردند و علاوه بر آن برای غنا بخشیدن به مقالات و پژوهشی بودن آنها، کمیته ویراستاری علمی متشکل از ۶ نفر مشارکت کردند.

به گزارش ایرنا در این کنفرانس یک روزه ۱۵ مقاله از جمله «سیاست جنایی ایران در قبال قاچاق تجهیزات پزشکی»، «کاربرد هوش مصنوعی در حوزه پزشکی و چالش‌های حقوقی حفاظت از حریم خصوصی»، «جرایم و تخلفات حوزه سلامت دارویی و ارتباط نظام سلامت با حقوق شهروندی» به صورت سخنرانی ارایه می‌شود.

از دیگر مقاله‌هایی که در این کنفرانس یکروزه ارایه می‌شود، می‌توان به «بیمه مسئولیت حرفه‌ای قصور حرفه‌ای پرستاران»، «بررسی راهکارهای ارتقای سلامت خانواده و چالش‌های حقوقی و پزشکی» و «کاربست هوش مصنوعی در ارتقای حقوق سلامت» اشاره کرد.

رییس انجمن علمی حقوق پزشکی ایران و رئیس انستیتو اخلاق زیستی و حقوق سلامت نیز در این کنفرانس سخنرانی می‌کنند و محور مطالب شان حقوق سلامت و چالش‌های زیست پزشکی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha