۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 933
کد خبر: 85117392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کرمان: ساختار قدرت غیررسمی سران طوایف تاکنون بسیاری از مشکلات را حل کرده است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: علما، سران طوایف و ریش سفیدان یک ساختار قدرت غیررسمی در حوزه اجتماعی هستند که تاکنون بسیاری از مسائل با کمک های آنها حل شده و با برنامه ریزی صحیح می توان کمک های بزرگی را از این بخش دریافت کرد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز یکشنبه در همایش "مردم، سازش، پیشگیری" با حضور سران طوایف و ریش سفیدان کرمان افزود: ظرفیت علما، سران طوایف و ریش سفیدان برای حل مسائل منطقه ای بسیار بزرگ و تاثیرگذار است.

به گفته وی این ظرفیت مردمی بسیار محترم و مهم است و می تواند بخشی از مشکلات اجتماعی را برطرف و مسایل منطقه ای را مدیریت کند.

فداکار تاکید کرد: سران طوایف تاکنون نیز کمک های بزرگی در این حوزه به بخش های اجرایی، قضایی و امنیتی داشته اند که قدردان آن هستیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: مواردی بوده که بدون کمک علما، سران طوایف، معتمدین، مصلحین و متنفذین، می توانست به مسائل امنیت ملی تبدیل شود اما به آسانی برطرف شده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت های مردمی به منظور توسعه صلح و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، بخوبی در قالب شوراهای حل اختلاف و گروه های صلح و سازش به کار گرفته شده است.

فداکار افزود: در رسیدگی قضایی به پرونده ها، رفع خصومت به صورت کامل حاصل نمی شود اما در کاری که سران و بزرگان طوایف انجام می دهند، رفع خصومت به شکلی کامل محقق می شود و از این رو حضور این افراد به صورت جدی موجب آرامش و امنیت شده است.

به گزارش ایرنا همایش مردم، سازش و پیشگیری با حضور معاون قوه قضاییه و رییس معاونت توسعه حل اختلاف کشور و جمعی از مسئولان استان در محل تالار پرستوی ارگ جدید بم برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha