۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85117454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱۶ عرصه سرمایه‌گذاری در گیلان مجوز بی‌نام گرفتند

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴
کد خبر: 85117454
۲۱۶ عرصه سرمایه‌گذاری در گیلان مجوز بی‌نام گرفتند

رشت - ایرنا - مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۳۱۹ عرصه مستعد قابل واگذاری برای سرمایه‌گذاری که در اختیار دستگاههای مختلف استان شناسایی شد، گفت: از این تعداد برای ۲۱۶ عرصه مجوز بی‌نام توسط دستگاه‌های مرجع صادر شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا نوروزی بهمبری روز یکشنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصاد دارایی و تشکل‌های بخش خصوصی حوزه صنعت در سالن اجتماعات این اداره کل از مردم گیلان و فعالان اقتصادی خواست اگر عرصه دولتی می‌شناسند که قابلیت واگذاری بصورت اجاره، مشارکت در ساخت و یا فروش را دارد، به این اداره کل معرفی کنند.

وی در ادامه افزود: سال گذشته به ۶۴۰ طرح یک هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که ازاین تعداد ۲۲۵ طرح با رقم ۶ هزار و ۹۷ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه کشاورزی و در بخش صنعت و معدن نیز ۱۷ طرح با رقم ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال بود.

وی تصریح کرد: در راستای نظارتی که بر حسن اجرای تسهیلات پرداخت شده جهت حصول اطمینان از تحقق اهداف مورد نظر (افزایش تولید و اشتغال) از تعدادی از این طرح ها بازدید شد و نتایج نشان داد استان گیلان کمترین انحراف را از اهداف مورد نظر داشته است.

نوروزی درخصوص راه اندازی سامانه الکترونیکی شناسایی و دریافت قوانین و مقررات مخل فضای کسب و کار نیز گفت: ایجاد این سامانه برای طرح در هیات مقررات زدایی با هدف اصلاح، بهبود، تسهیل و تسریع در فرآیندها ایجاد شد که با راه اندازی این سامانه تمامی دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی می‌توانند موانع قوانین مخل حوزه کسب و کار را بصورت الکترونیک از طریق سایت اداره کل اقتصاد و دارایی استان گیلان و یا کد QR اطلاع رسانی کنند.

وی اضافه کرد: سال قبل ۲۷ کاربرگ مخل کسب و کار احصاء و برای طرح در هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار به مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار ارسال شد.

نوروزی اظهار کرد: از مرداد ۱۴۰۱ تا پایان سال بالغ بر ۶۰۰ نوع مجوز کسب و کار در استان برای حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ متقاضی صادر شده است.

استفاده از هوش مصنوعی در شناسایی افرادی که فرار مالیاتی دارند

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان هم در این جلسه اظهار کرد: در شناسایی افرادی که فرار مالیاتی دارند راهی نداریم جز آنکه از هوش مصنوعی استفاده کنیم. بدین منظور امسال این طرح را راه اندازی می کنیم و بدنبال آنیم پس از جمع آوری و درکنار هم قرار دادن این اطلاعات کمترین فشار را بر فعالان اقتصادی که به تعهدات خود عمل می کنند، وارد کنیم.

رضا برهانی‌نیا، پارسال را به لحاظ مالیاتی سال سختی دانست، افزود: سال ۱۴۰۱ سال سخت مالیاتی بود زیرا هرچه جلوتر می‌رویم از سهم درآمدهای نفتی کاسته و به سهم درآمد مالیاتی افزوده می‌شود و ما ظرف چند سال آینده به سمتی خواهیم رفت که کل بودجه جاری و عمرانی کشور از محل درآمدهای مالیاتی تامین خواهد شد.

وی یکی از دغدغه‌های بزرگ سازمان امور مالیاتی استان گیلان را کاهش فشار از فعالان اقتصادی که مالیات می‌پردازند، عنوان کرد و گفت: درآمد مالیاتی باید از کسانی که فرار مالیاتی داشته و فاقد پرونده مالیاتی هستند تامین شود نه از کسانی که به تکالیف خود عمل می‌کنند، ما بعنوان امانت‌دار شما در سازمان مالیاتی قول می‌دهیم تا جای ممکن در این مسیر تلاش کنیم.

برهانی نیا با بیان اینکه کسانی که فرار مالیاتی دارند به همه مردم ظلم می کنند، افزود: این موضوع ظلمی است به افرادی که در این جامعه زندگی کرده و حقوق خود را نسبت به زندگی اجتماعی پرداخت می کنند ما هم در سازمان در مبارزه با فرار مالیاتی تلاش بیشتری خواهیم کرد.

۹۰۰ هزار تن کالا از مرز زمینی آستارا صادر شد

ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک انزلی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مردم آستارا تجارت را درونی کردند، گفت: سال گذشته ۹۰۰ هزار تن کالا از مبدا گیلان و مرز زمینی آستارا صادر شد.

صادق برزگر ادامه داد: ما در مسیر زمینی آستار می توانیم روزانه برای ۴۰۰ کامیون اجازه خروج صادر کنیم درحالی که اکنون تنها ۱۶۰ کامیون مجوز خروج می گیرند و باید ظرفیت ورودی کشور آذربایجان با رایزنی ها مختلف افزایش یابد. باید به مطالبه گری همه جانبه ادامه دهیم و این زمانی میسر خواهد بود که سامانه های دستگاه های مرتبط ما به روز و متصل به هم باشند.

وی تصریح کرد: در حوزه تجارت سال گذشته چهار میلیون تن گردش وزنی کالا در رویه های مختلف در گمرکات استان گیلان انجام شد و میزان ترانزیت کالا نیز یک میلیون تن بود و این مهم با وجود مشکلات زیر ساختی تحقق یافت.

وی تاکید کرد: مطالبه گری فعالان اقتصادی باعث می شود که مسئولان دولتی با آنان همراه شوند اما این زمانی میسر خواهد بود که به زبانی مشترک و قوی برسیم.

در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصاد دارایی و تشکل های بخش خصوصی حوزه صنعت تعدادی از فعالان اقتصادی مشکلات، مالیاتی، گمرکی، بانکی و ارزی خود را مطرح کرده و مدیران کل بورس، بیمه ایران و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی آمادگی خود را برای همکاری بیشتر با فعالان اقتصادی گیلان اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha