۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85117566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد دانشگاهی کردستان "طرح داناب" را اجرایی می‌کند

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۳
کد خبر: 85117566
جهاد دانشگاهی کردستان "طرح داناب" را اجرایی می‌کند

سنندج- ایرنا- اجرای طرح داناب به جهاد دانشگاهی کردستان واگذار شد و قرارداد طرح اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، احیا و تعادل بخشی منابع آب بین این نهاد و شرکت آب منطقه‌ای کردستان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس جهاددانشگاهی کردستان، روز یکشنبه در مراسم انعقاد این قرارداد، اظهار کرد: با توجه با اینکه کشور ما در محیط گرم و خشک قرار گرفته و میانگین بارش در طول سال پایین است ضروری است قدر این نعمت الهی را بیشتر بدانیم و در مصرف آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

اکبر اسدی گفت: بهترین زمان برای نهادینه کردن و فرهنگ سازی در مصرف درست منابع آبی دوران حضور دانش آموزان در نظام تعلیم و تربیت است.

رییس جهاد دانشگاهی کردستان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی دارای ساختار منعطف و ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است، گفت: بر مبنای این ظرفیت ها، طرح داناب با هدف فرهنگ سازی در مصرف آب بین جهاد دانشگاهی و شرکت آب منطقه ای و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در سال جاری اجرا خواهد شد.

اسدی به مسائل و معضلات پیش‌رو در خصوص صیانت از منابع آب اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های این نهاد، خارج از شرح وظایف تعریف شده، ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب است و تبیین این مهم در میان آحاد جامعه امری حساس و مهم است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی یکی از رسالت‌های خود را حفاظت از منابع آب استان می‌داند و در این راستا از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه آب جایگزین ندارد، یادآور شد: مسأله آب یک موضوع فرابخشی است و کلیه دستگاه باید خود را نسبت به آن مسوول بدانند.

براساس چارچوب تعریف شده از سوی وزارت نیرو و وزارت آموزش و پرورش، در راستای اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و ترویج شیوه‌های صحیح مصرف آب، طرحی با عنوان "داناب و گسترش سواد آبی" از سوی شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران به شرکت‌های آب منطقه‌ای سراسر کشور ابلاغ شده است.

مسوولیت اجرای این ۲طرح روابط عمومی‌های شرکت آب منطقه‌ای هستند که در چارچوب ضوابط هر ساله شرکتی به عنوان مشاور و مجری طرح، طی فرایند قانونی انتخاب می‌شود که برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ جهاد دانشگاهی واحد کردستان برای اجرای طرح داناب و گسترش سواد آبی، با شرکت آب منطقه‌ای کردستان، همکاری می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha