سالمندان و بیماران زمینه‌ای در تیررس مرگ های کرونایی قرار دارند

ساری- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با اشاره به کمرنگ شدن بیماری کووید ۱۹ در جهان و کشور گفت:‌ اما همچنان این بیماری می تواند افراد سالمند و بیماران زمینه ای را که دچار نقص سیستم ایمنی بدن هستند به کام مرگ بکشاند.

عباس علیپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ پیشتر از اینها نیز بیماری های همه گیری و شایع همچون آنفلوانزا برای مدت ها خطر جدی در جهان به شمار می رفتند اما به مرور و با کاهش جهش های عامل بیماری از قدرت اپیدمی و کشندگی آنها کاسته شده است و به نظر می رسد شرایط فعلی کووید ۱۹ همین باشد.
وی ادامه داد:‌ اطلاعات وآمار فوتی های اخیر در مازندران نشان می دهد تمامی فوت شدگان مبتلا به این بیماری از افراد سالمند و بیماران زمینه ای بودند که دچار نقص سیستم ایمنی بدن هستند.

براساس داده های آمادی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل در اردیبهشت ماه ۱۱ مازندرانی براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و در روزهای دوم، ‌سوم، ‌چهارم، ‌پنجم، ‌هفتم، ‌هشتم، دوازدهم، ‌سیزدهم و بیست و هشتم اردیبهشت روزهای سیاه کرونایی بود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران اضافه کرد: هرچند با توجه به کاهش آمار مبتلایان به کرونا حساسیت های گذشته و محدودیت های آنزمان نیاز نیست اما همچنان از افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان و بیماران زمینه ای می خواهیم همانگونه که در آغاز فصول سردسال با تزریق واکسن انفلوانزا ایمنی زایی می کنند برای بیماری کووید ۱۹ نیز این رویه را در کارهای خود اعمال کنند.
۱۵ درصد از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزارنفری مازندران سالمند هستند و بیش از ۶۰ سال سن دارند.
این متخصص اپیدمیولوژیست اظهار داشت:‌در حال حاضر کرونا در جهان وضعیت باثباتی دارد و خطری از این ناحیه برای عامه مردم احساس نمی شود الا اینکه شاهد جهش جدید در عامل بیماری باشیم که منجر به شدت گرفتن آن شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha