مدیرکل استاندارد ایلام: ۲۵ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ هزار و ۲۷۸ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

مهناز همتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

وی افزود: این مدت (ابتدای سال تا کنون) بیش از ۶۰۳ هزار و ۸۵ تن کالای استاندارد از مرز مهران وارد کشور شده است.

مدیرکل استاندارد استان ایلام یادآور شد: همچنین در این بازه زمانی برای سه فقره پرونده صادراتی و وارداتی مجوز (صادرات و واردات) صادر شده است.

همتی با اشاره به میزان صادرات کالاهای استاندارد از مرز مهران بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۹۷ هزار و ۹۶۸ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی تاکید کرد: در این مدت( سال گذشته) برای هزار و ۲۹۷ فقره پرونده صادراتی و وارداتی مجوز صادرات و واردات صادر شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادرات در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.

همتی تاکید کرد: بر اساس ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازار بین المللی و حمایت از تولید کنندگان داخلی و رونق گرفتن تولیدات داخلی است.

به گزارش ایرنا، ۱۵۰ واحد تولیدی فعال استان زیر پوشش اداره کل استاندارد ایلام قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha