افزایش خدمات غیرحضوری در برنامه کاربردی تأمین‌اجتماعی

تهران - ایرنا - سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: چهار خدمت جدید ویژه بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان به فهرست خدمات قابل ارائه در برنامه کاربردی (اپلیکیشن) تلفن همراه «تأمین من» اضافه شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، برنامه کاربردی تلفن همراه «تامین من» تنها برنامه کاربردی مورد تأیید سازمان تأمین‌اجتماعی برای ارائه خدمات غیرحضوری به مخاطبان این سازمان است که از سوی این سازمان در دو نسخه PWA وAndroid برای بهره‌برداری عموم کاربران منتشر شده و قابل نصب روی تلفن‌های هوشمند و بهره‌گیری از خدمات آن، رایگان است.

درخواست برقراری مستمری توسط بازماندگان، درخواست برقراری مستمری بازنشستگی، معرفی نماینده اشخاص حقوقی توسط کارفرما و ارائه مفاصاحساب ماده ۳۸، خدمات جدیدی هستند که در به‌روزرسانی جدید به خدمات برنامه کاربردی تلفن همراه «تامین من» اضافه شده‌اند. با ارائه این خدمات چهارگانه، در مجموع ۴۸ خدمت غیرحضوری از طریق این برنامه کاربردی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

این برنامه کاربردی اکنون بیش از یک میلیون کاربر فعال داشته و از فروشگاه‌های مجازی (همانند بازار و مایکت) و نیز سایت سازمان تأمین‌اجتماعی از طریق آدرس hamrah.tamin.ir به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده است. این برنامه همچنین قابل نصب بر روی گوشی تلفن همراه بوده و تمامی بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان می‌توانند از طریق این برنامه، از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده کنند.

ویدئوهای آموزش نحوه استفاده از این اپلیکیشن (برنامه کاربردی) نیز در همین نشانی قابل مشاهده و دریافت است. برای استفاده از این اپلیکیشن دارا بودن حساب کاربری در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی به آدرس es.tamin.ir الزامی است. برای ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی، متقاضیان پس از ورود به صفحه اصلی این سامانه باید از طریق انتخاب گزینه "ثبت‌نام" و ورود اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراهی که مالکیت آن متعلق به فرد متقاضی باشد، اقدام کنند.

فیلم‌های آموزشی نحوه ثبت‌نام و استفاده از خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی هم در سامانه خدمات غیرحضوری و سایت رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir در دسترس قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سازمان تامین‌اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی - اقتصادی در کشور برای کاهش و رفع مشکلات مردمی، ابهامات، سوالات و دریافت انتقادات و پیشنهادات جامعه هدف، اقدام به راه‌اندازی یک سامانه ارتباطی با عنوان مرکز ارتباطات و نظارت مردمی کرده است.

اکنون این پایگاه ارتباطی شامل سامانه ۱۴۲۰ در قالب ۲ بخش تماس تلفنی و پیام صوتی، درگاه اینترنتی ۱۴۲۰ (پست الکترونیکی)، سامانه‌ پیامکی و نت سرویس (سامانه نسخ الکترونیکی و سامانه خدمات غیرحضوری) و مشاوره‌های حضوری در استان‌ها، ستاد مرکزی و نیز شعب سازمانی است.

در این باره بیشتر بخوانید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha